انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 11 سنت معادل 0.15 درصد افزایش به 75 دلار و یک سنت رسید.
بلومبرگ طی گزارشی نوشت انتخاب دولت جدید در ایران مانع مذاکرات وین نخواهد بود و ایران آماده افزایش تولید و صادرات نفت خود به دنبال احیای برجام است.
سخنگوی صنعت برق گفت: از روز گذشته نیروگاه اتمی بوشهر به ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات به دلیل نقص فنی از مدار خارج شد و احتمالا چهار یا پنج روز زمان برای اتمام کارهای عملیاتی لازم است و بعد از آن این نیروگاه وارد مدار خواهد شد.

منابع صنعتی و تجاری آگاه به رویترز خبر دادند، ایران در صورت رسیدن به توافق هسته ای با آمریکا، می تواند به سرعت میلیونها بشکه نفتی که در ذخایر نگهداری می‌کند را صادر کند و در حال انتقال نفت به نفت‌کش‌ها برای آماده سازی ازسرگیری احتمالی صادرات به بازارهای جهانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به وضعیت بارش‌ها و وضعیت ذخایر سدهای این استان گفت: امسال شهر و استان تهران در قسمت نارنجی قرار گرفته و تا به این لحظه وارد شرایط قرمز نشده‌ایم.

نهمین نشست فنی کشورهای اوپک و غیر اوپک حاضر در توافقنامه همکاری (DoC) روز پنجشنبه (۲۷ خردادماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.
وزیر نیرو گفت: هنوز اوج بار مصرف را پشت سر نگذاشته ایم، ولی دیروز با مصرف ۶۱ هزار و ۸۰۰ مگاوات نسبت به تیر گذشته که کمتر از ۵۹ هزار مگاوات بود از گرمای زودرس و اوج مصرف با خبر شدیم.
وزیر نفت گفت: ترجیح کشور تا حالا این بوده که وارد پرونده کرسنت نشویم؛ اگر قرار شد وارد شویم ما حرف‌های زیادی داریم. در مصوبه افزایش قیمت بنزین نوشته شده دولت در اجرای تصویب سران محترم سه قوه این تصمیم را گرفت.
با شروع هفته:

طلای سیاه اوج گرفت

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۰.۴۷ درصد رشد کرد و به ۷۳.۰۳ دلار رسید.
یک مقام صادرکننده نفت در گفتگو با پرسون عنوان کرد؛

خوش باوری ترکیه برای تامین انرژی / رویای ترکیه برای هاپ شدن انرژی منطقه

هر از گاهی شاهد آن هستیم که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در اظهاراتی در تلویزیون خبر از کشف میادین گازی و نفتی در کشورش می دهد و به تازگی عنوان کرد: شرکت انرژی دولتی Tpao حدود ۱۳۵ میلیارد متر مکعب گاز در چاه فراساحلی آماسرا-۱ کشف کرده که مجموع ذخایر کشف شده در یک سال گذشته را به ۵۴۰ میلیارد متر مکعب می رساند.
خضریان گفت: از معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای حضور در کمیسیون و شنیدن اظهارات کارشناسی دعوت به عمل آورده و او به بهانه اینکه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اتخاذ تصمیم نکرده از حضور در کمیسیون و کمک به انجام وظایف نظارتی و قانونی کمیسیون اصل نود خودداری کرده است.
با توجه به افزایش دما در کشور به خصوص در تهران، شرکت توانیر جدول زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی برق پایتخت را از ساعت ۸ تا ۱۰ امروز منتشر کرد.
این روزها به واسطه تحریم های شدید نفتی کشورمان توسط امریکایی ها و از سوی دیگر کاهش تقاضای بازار نفت جهانی، ایران روزانه 600 هزار بشکه نفت استخراج و فروش آن به شکل مویرگی دربازارهای جهانی انجام می شود.