آمریکا: به گفت‌وگو با اسلام آباد درباره پروژه خط لوله گاز «پاکستان-ایران» ادامه می‌دهیم

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که به گفت‌وگو با اسلام آباد درباره پروژه خط لوله گاز «پاکستان-ایران» ادامه می‌دهد.
تصویر آمریکا: به گفت‌وگو با اسلام آباد درباره پروژه خط لوله گاز «پاکستان-ایران» ادامه می‌دهیم

به گزارش سایت خبری پرسون، آمریکا روز چهارشنبه از گفت‌وگو با مقام‌های پاکستان درباره خط لوله گازی پاکستان- ایران خبر داد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که به گفت‌وگو با اسلام آباد درباره پروژه خط لوله گاز «پاکستان-ایران» ادامه می‌دهد.

به نوشته وبگاه «نیوز اینترنشنال» وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر بیشتر در مورد جزئیات گفت‌وگوهای دیپلماتیک خودداری کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که کمک به پاکستان برای حل بحران کمبود انرژی یک اولویت برای واشنگتن است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت:«از افزودن 4000 مگاوات ظرفیت انرژی در پاکستان حمایت کرده‌ایم.»

پروژه خط لوله گاز به طول 1931 کیلومتر احتمالا در یک سال تکمیل می‌شود و هزینه آن 158 میلیون دلار خواهد بود. از مجموع طول 1150 کیلومتر این خط لوله در داخل ایران و مابقی در پاکستان تا بندر «گوادر» کشیده خواهد شد.

ایران پیش از این کار احداث یک خط لوله 900 کیلومتری را تکمیل کرده بود. قرارداد پروژه در سال 2009 امضا شد و قرار بود سال 2015 تکمیل شود.

وزرای خارجه ایران و پاکستان اخیرا در تماس تلفنی دستورکار تقویت همکاری دوجانبه و پیشرفت‌های حاصل شده را مورد بررسی و تاکید قرار دادند.

«تقویت همکاری در بخش‌های مختلف با هدف ایجاد شراکت دوجانبه عمیق‌تر» درخواست وزرای خارجه ایران و پاکستان در تماس تلفنی مشترک بود.

طبق اعلام طرف پاکستانی، گفت‌وگوی «جلیل عباس جیلانی» و «حسین امیرعبداللهیان» بستری برای تجدید تعهد دو کشور به تعمیق روابطشان بود.

جیلانی در این تماس تلفنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی در سیاست خارجی پاکستان دارد گفت که «همه در پاکستان منتظر سفر آقای رئیسی هستند».

منبع: انتخاب

611982