انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

وزیر نیرو با تأکید بر نظام‌مند شدن ماینرها از سوی مجلس عنوان کرد: باید برای فعالیت‌های غیرقانونی در این حوزه مجازات تعیین شود. هر یک بیت‌کوین 300 هزار مگاوات ساعت انرژی لازم دارد یعنی باید برق یک شبانه روز 30 هزار مسکن را قطع کنیم تا یک بیت‌ کوین تولید شود که قطعاً درآمد ارزی نیز خواهد داشت اما 321 مگاوات مقدار مجاز است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 17 سنت معادل 0.2 درصد رشد به 69 دلار و 63 سنت رسید
این روزها شاهد خاموشی‌ برق در سطح کشور هستیم و این فرایند جدا از محدویت نیروگاه‌های برق آبی که کاهش تولید را ایجاد کرده دلیل دیگر خاموشی‌ها ازدیاد مصرف است مهم ترین مصداقش تولید غیر مجاز رمز ارزاست. به عبارتی یکی از محورهای مهم تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به تامین برق پایدار جمع آوری مراکز تولید غیرمجاز رمز ارزها است
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: با صدور مجوز انتقال برق مازاد شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی به شبکه برق سراسری در روز‌های آینده خاموشی‌ها در استان کاهش چشمگیری می‌یابد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با افزایش دما، خاموشی‌ها افزایش می‌یابد. زیرا طبق محاسبات مصرف برق به 55 هزار مگابایت رسیده که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 11 هزار مگابایتی تقاضا به صورت غیراصولی هستیم و وزارت نیرو باید مصارف پنهان برق را آشکار کند.
وزیر نیرو با بیان این که هیچ حمله سایبری به صنعت برق نگرفته؛ گفت: "صادرات برق به کشورهای اطراف دلیل قطع برق نیست، چرا که در برخی روزها میزان صادرات ناچیز و یا حتی به صفر می‌رسد."
معاون اقتصادی و بازرگانی و عضو هیئت‌ مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: در راستای چشم‌انداز این شرکت مبنی بر تبدیل به هلدینگ موفق پتروپالایشی و ایجاد ارزش‌افزوده مشترک به واسطه سرمایه گذاری در صنایع پایین‌دستی و استفاده از پتانسیل‌های بالقوه مشتریان عمده و همچنین افزایش سودهای غیرعملیاتی، بلوک 16.67 درصدی سهام عرضه‌شده شرکت نفت سپاهان در بورس، خریداری شد.
قطعی برق به مصیبت های یک ملت اضافه کرد؛

هدر رفتن دلار به پای نیروگاه بوشهر

در حالی کشور با پدیده عجیب قطعی با برنامه قبلی مواجه شده که در دهه‌های اخیر از جیب مردم، هزینه‌های معنوی و مادی زیادی برای دستیابی به انرژی پایدار هسته‌ای صرف شده است!
دبیر کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به عدم حضور وزیر نیرو و معاونین وی در این کمیسیون به منظور بررسی خاموشی‌های برق گفت: با وجود آنکه از هفته گذشته این جلسه برنامه‌ریزی شده بود، اما اردکانیان در این نشست در حالی حضور پیدا نکرد که قطعی‌های برق در شرایطی است که هنوز به پیک مصرف نرسیده‌ایم.
در طول یک سال گذشته و قبل از آن تهرانی‌ها هرازگاهی قطع برق را تجربه می‌نمودند که با برقراری ارتباط با خدمات شرکت توزیع برق دلیل آن اشکال در سیستم و خرابی اعلام می‌شد.
قطعی‌های برق تابستانی این بار در بهار آمد چه کسانی «ماینینگ» می‌کنند؟
شهریاری در نامه‌ای به وزیر نیرو:

قطع برق در روند درمان بیماران اختلال ایجاد کرده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر نیرو گفت که قطع برق در برخی از مراکز درمانی باعث بروز مشکلاتی در روند درمان بیماران شده است، لذا تمهیدات خاصی برای این منظور پیش بینی شود.