انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه اکنون ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز تامین آب هستند، درباره قطعی برنامه‌ریزی شده گفت: هیچ سناریویی برای قطعی برنامه‌ریزی شده در دستور کار نداریم، زیرا مضرات قطعی برای سیستم به شدت زیاد است.

امارات ادعا می‌کند می‌تواند بیشتر از ۳.۲ میلیون بشکه‌ای که اوپک پلاس برای آن تعیین کرده تولید کند و این سهمیه تولید کاملاً ناعادلانه و نامتعادل است.
رکوردشکنی دوباره کسری برق به خاموشی‌های گسترده و البته متفاوت در سراسر کشور منجر شد. فاز اول قطعی برق که به «خاموشی‌های زودهنگام» موسوم شده بود، با اعلام جداول برنامه‌ریزی‌شده در بهار امسال کلید خورد که ریشه آن عدم توازن در تولید و مصرف به‌واسطه کاهش شدید سرمایه‌گذاری‌ها در این صنعت استراتژیک بود.
۶ طرح صنعت آب و برق در ۵ استان اصفهان، کرمان، خراسان جنوبی، مرکزی و مازندران با اعتبار ۷۷۹ میلیارد تومان فردا با حضور وزیر نیرو در چهاردهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری می‌رسد.
خاموشی‌ها دوباره اوج گرفته‌اند و حالا با گرم‌تر شدن هوا، صحبت از خاموشی‌های گسترده‌تر و طولانی‌تر در شهر‌های ایران به گوش می‌رسد. اما چرا کارِ ایران که بزرگ‌ترین ابرقدرت انرژی جهان (از منظر مجموع ذخایر نفت و گاز) محسوب می‌شود، باید به جایی برسد که قطع سراسری برق برای شهروندان آن تا این حد عادی شود؟
وزیر کشور گفت: اگر قرار است خاموشی داشته باشیم، بهتر است برنامه ریزی شده، توزیع شده و با آگاهی قبلی مردم باشد.
سخنگوی صنعت برق با بیان این که سه روز بسیار گرم را پیش رو داریم گفت: روز گذشته نیاز مصرف به ۶۵ هزار و ۹۰۰ مگاوات رسید که تاکنون در صنعت برق سابقه نداشته است، اما با توجه به گرمای پیش رو، احتمال این که این رقم از ۶۶ هزار مگاوات فراتر رود، وجود دارد.
رئیس گروه مدیریت پروژه شرکت برق حرارتی، ریشه تمامی مشکلات اقتصادی صنعت برق را تفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق دانست.

قیمت نفت خام برنت در انتهای جلسه معاملاتی پرنوسان دیشب بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده روز پنجشنبه در ۷۵.۸۴ دلار به کار خود پایان داد.
رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور: در واقع مشکل نیروگاه بوشهر، نقص فنی بود که باعث شد چند روزی از مدار خارج شود و بعد از تعمیرات مجدد به مدار تولید بازگشت.
اعتراض امارات به محاسبه تولید مبنا در توافق ماه آوریل ۲۰۲۰ در نشست کمیته وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، سبب نیمه‌تمام ماندن نشست این کمیته و تاخیر در برگزاری هجدهمین نشست اوپک پلاس شد.
شبکه روسیاالیوم هم قطع کامل برق در همه استان‌های عراق به غیر از اقلیم، خبر داد و اعلام کرد که علت آن مشخص نیست.
یکصد و هشتاد و یکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش با حضور وزیران نفت و انرژی این سازمان به‌ صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد.