عبور مصرف برق کشور از مرز ۶۸ هزار مگاوات

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: اوج تقاضای مصرف برق اکنون (امروز) به ۶۸ هزار و ۹۵ مگاوات رسیده که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۸.۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تصویر عبور مصرف برق کشور از مرز ۶۸ هزار مگاوات

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: اوج تقاضای مصرف برق اکنون (امروز) به ۶۸ هزار و ۹۵ مگاوات رسیده که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۸.۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه استان‌های هرمزگان، کرمان و سمنان از پیک بار سال گذشته خود عبور کردند، اظهار داشت: مصرف برق منطقه تهران شامل استان‌های تهران، قم و البرز نیز به نقطه اوج سال گذشته نزدیک شده است.

وی شکستن رکورد تقاضای مصرف برق در این موقع از سال (امروز ۱۶ خرداد) را نشانگر جهش مصرف برق به دلیل افزایش استفاده از وسایل سرمایشی ارزیابی دانست و خاطرنشان کرد: اوج تقاضای برق امروز به ۶۸ هزار و ۹۵ مگاوات رسیده است که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۸.۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در این شرایط مشترکان پرمصرف و فوق پرمصرف باید مراقب قبوض نجومی ناشی از مصرف بی‌محابای برق باشند، چرا که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف در تابستان قبض‌های میلیونی دریافت خواهند کرد.

رجبی مشهدی به راه‌اندازی پویش باانرژی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در حالی که اغلب هموطنان با این پویش همراهی کرده و علاوه بر مشارکت در کاهش مصرف برق به عنوان یک سرمایه ملی؛ هزینه‌های خود را کاهش داده و در عین حال از جوایز ارزنده پیش‌بینی شده در این پویش بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: تعداد محدودی از مشترکان که کمتر از یک میلیون مشترک را تشکیل می‌دهند بسیار پرمصرف بوده و حدود چند برابر الگوی مصرف تعیین شده، از برق استفاده می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: این گروه باید هوشیار باشند که در صورت عدم تجدیدنظر در نوع مصرف خود، قطعاً در تابستان با قبض‌های میلیونی مواجه خواهند شد، چرا که بر اساس ماده ۶ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، تخصیص یارانه به مصارف بالاتر از الگو ممنوع بوده و تعرفه برق مشترکان خانگی با مصرف بالاتر از الگوی مصوب به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

منبع: روزنامه اعتماد

681339