انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای خواستار کاهش 10 درصدی مصرف آب توسط هر شهروند شد.
انتشار خبر جریمه 607/5 میلیون دلاری ایران در پرونده «کرسنت» توسط دیوان داوری بین‌المللی باعث شد که دوباره ابعاد مختلف این پرونده اعجاب‌انگیز در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
علی رغم اینکه طبق دستورالعمل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی پمپ بنزین‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا موظف به انجام فرایند سوخت‌گیری خودرو در صورت تقاضای راننده هستند اما دیده می‌شود که اپراتورهای جایگاه‌ها مبالغ بیشتری را برای انجام این کار از مالکان خودرو دریافت می‌کنند که این کار طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی غیر قانونی بوده و افراد می توانند این موضوع را گزارش دهند.
اندرو گیلیک، مشاور انرژی فعال می‌گوید اگر دمای هوا در زمستان پیش‌رو بسیار سرد شود، هزینه‌های انرژی ‌برای بسیاری از مردم بسیار بالا خواهد رفت.
سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکانی که لوازم خانگی آنها به دلیل قطعی برق آسیب دیده؛ می‌توانند درخواست خود را در وب سایت بیمه توانیر ثبت و پس از مشخص شدن پیمانکار حق خود را مطالبه کنند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، به ۸۳.۱۳ دلار رسید.
وزیر نفت با بیان اینکه ایران آماده است در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رفع بحران انرژی در جهان کمک کند، گفت: توصیه من به تصمیم‌گیرندگان آمریکایی و اروپایی این است که از شرایط کنونی به‌وجودآمده درس عبرت بگیرند و برای کمک به فروکش کردن این بحران تحریم‌های ایران را لغو کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: در شش ماه اول امسال ورودی سد کرج ۵۰ درصد کاهش یافت که با توجه به شرایط پیش آمده، تاکید زیادی بر به تعویق انداختن کشت‌های پاییزه می‌شود.
ماجرای پرونده کرسنت در ایران اگر عجیب نباشد، هیچ پرونده دیگری را نمی‌شود به صفت عجیب موصوف کرد. اینکه درباره یک پرونده نفتی به نسبت کوچک این حجم از خبر به وجود آمده، فی‌نفسه عجیب است.
در اولین روز هفته:

نفت برنت 0.21 درصد افت کرد

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت با ۰.۲۱ درصد افت به ۷۹.۱۱ دلار رسید.
روز گذشته در حالی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد که تعداد ۸۲ ماینر که در مدار قرار نداشتند، از شرکت بورس تهران کشف و ضبط شده که این رقم ۷.۲ برابر میانگین کشفیات بوده است.
هفته گذشته شرکت دانا گاز امارات مدعی شد که نتیجه شکایت مبنی بر اختلاف در تامین گاز، پرداخت خسارت قرارداد کرسنت مشخص و یک دادگاه داوری بین‌المللی ایران را محکوم به پرداخت 607.5 میلیون دلار خسارت به این شرکت کرده است.
سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: زمان زیادی از نصب ماینر در شرکت بورس نگذشته بود که شناسایی صورت گرفت. زیرا به محض اینکه کنتور در دوره قرائت قرار می‌گیرد، افزایش مصرف قابل تشخیص است،

آخرین وضعیت سدهای کشور نشان می‌دهد که در شروع سال آبی جدید میزان ذخایر آب در مخزن سدها به 19 میلیارد و 480 میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال آبی 99-98 دارای 29 درصد کاهش است.