انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، با ۰.۵۰ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب افت کرد و به ۷۸.۲۵ دلار رسید.
قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) با یک دلار و ۳ سنت کاهش به ۷۸ دلار و ۶ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با یک دلار و ۲ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت گاز در چند روز اخیر افزایش قابل توجه داشته است. حال با توجه به کمبود گاز در ایران و همچنین واردات آن از ترکمنستان، چه مشکلاتی برای کشور پیش می‌آید؟
سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: مشترکان برای تقسیط قبض‌های تابستانی به شرکت برق مناطق خود مراجعه کنند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه 1.8 درصد افزایش یافته بود، امروز با 53 سنت معادل 0.67 درصد افزایش به 80 دلار و 6 سنت رسید.
به دنبال امیدواری به افزایش تقاضا و از طرفی نگرانی از محدودیت عرضه، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته رشد قابل توجهی تجربه کرد.

حریری گفت: آمار فروش نفت ایران به طور کلی محرمانه است، در نتیجه ما هیچ آماری از فروش نفت ایران نه در داخل کشور و نه در منابع خارجی نداریم. برخی گمانه‌زنی‌ها می‌شود که صحت هیچ یک از آنها را نمی‌توان به طور کامل تایید یا تکذیب کرد.
اگر نرخ تولید نفت و گاز روسیه به همین صورت ادامه داشته باشد ذخایر نفت این کشور ۳۰ سال و ذخایر گاز آن برای ۷۰ سال کفاف می‌دهد.

قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدودیت عرضه پس از طوفانهای سهمگین در آمریکا، برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت.
نایب رئیس کمیسیون اصل90 مجلس با اعلام خبر استقرار کارگروهی برای رسیدگی به عملکرد وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع و مصارف آب در کشور در وزارت نیرو گفت: متخلفین دراین حوزه به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.