انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۶ سنت افزایش به ۸۴ دلار و ۳۸ سنت رسید.
وزیر نفت گفت: باتوجه به مشکلات ایجاد شده برای کارت های سوخت، برای افرادی که دچار مشکل شده اند سهمیه جبرانی در نظر گرفته شده که تا پایان ماه اعلام خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی ایران ترانسفو مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق ایران ، از تولید و تست موفقیت آمیز نخستین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکتریک در کشور با مشخصات 55MVA 20/0.83 KV EAF خبر داد.
وزیر نیرو در افتتاحیه نمایشگاه صنعت برق ایران گفت: رشد صنعت برق به معنای رشد اقتصاد کشور و اعمال خاموشی به صنایع به معنای ایجاد محدودیت در توسعه صنایع، تولید و صادرات است.
وزیر نفت با عذرخواهی از مردم بابت اختلال پیش آمده در سامانه هوشمند سوخت، گفت: حدود سه هزار جایگاه سوخت فعال هستند و مردم می‌توانند به صورت دستی و خارج از شبکه کارت سوخت، سوخت مورد نیاز را تامین کنند.
اوضاع و شرایطی که روز گذشته برای ساعاتی بر بخش‌هایی از کشور حاکم شد، نتیجه طبیعی اتفاقی بود که در ادامه «حمله سایبری» عنوان شد؛ حمله‌ای که هدفش بنابر آنچه پایگاه اطلاع‌رسانی نورنیوز اعلام کرد، «سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها» بود.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، تا ساعت ۷:۲۹ به وقت تهران ۰.۳۹ درصد افت کرد و به ۸۶.۰۶ دلار رسید.
مساله حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌ها موضوعی طبیعی در کشور ماست چراکه بارها شاهد حملات سایبری به تاسیسات زیربنایی و حتی نیروگاه‌های اتمی ‌هم بودیم، اما موضوع شایان‌توجه این است که با گذشت زمان طولانی از این حمله؛ مسئولان نتوانستند که چنین مشکلی را برطرف کنند و طبیعی است اگر مردم نسبت به مسئولان بدبین شوند و تشکیل صف برای تامین بنزین مشکلاتی را ایجاد کند، این حملات در این زمان خاص برای اتصال آن به اتفاقات آبان 98 است و هدف آن‌هم شایعه‌سازی برای گرانی بنزین و تحت‌تاثیر قرار دادن مردم است و این اتفاقات می‌تواند برای کشور مشکل‌ساز شود و به همین دلیل هم مسئولان باید دقت بیشتری در این باره داشته باشند.
راهکاری که برای اصلاح عادلانه یارانه انرژی پیشنهاد می‌شود، عبارت است از سهمیه‌بندی انرژی به‌صورت قابل مبادله. به این ترتیب که به هر کد ملی میزان مشخصی سهمیه انرژی در نظر گرفته می‌شود. هرکسی می‌تواند مازاد انرژی خود را به دیگران بفروشد و کمبود انرژی خود را از دیگران بخرد.
پرسون از ورود بنزین در مسیر دلالی گزارش می دهد؛

اولویت تزریق بنزین با خودروهای امدادی / خرید و فروش سوخت به مرز دو برابر

با قطع شدن نرم افزار کارت سهمیه بنزین در پمپ بنزین ها این سوخت مایع به شکل رسمی در تمام جایگاه های سوخت فعال به شکل آزاد و با پرداخت نقدی امکان پذیر شده است.
رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی تایید کرد؛

سامانه سوخت‌گیری پمپ بنزین ها هک شد!!

رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی با تایید خبر حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها نوشت: جزییات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.