انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

پس از کاهش بیش از انتظار حجم ذخایر بنزین آمریکا؛

نفت برنت 70 سنت ارزان شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۰ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۷۳ سنت رسید.
یک مشترک با مصرف قدری بیشتر از 300 کیلووات ساعت می­‌تواند با جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش روشنایی و صوتی تصویر و قدری استفاده کمتر از کولر آبی به مصرف کمتر از 300 کیلووات ساعت در ماه دست یابد.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۱ سنت معادل ۰.۷۴ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۶۶ سنت رسید.
حذف یارانه انرژی در برنامه سوم توسعه به اجرا درآمد و بر اساس ان قرار بود قیمت حامل‌های انرژی متناسب با نرخ تورم به صورت تدریجی افزایش یابد اما در مجلس هفتم و پس از آنکه سیاست ثبات قیمتی مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت اجرای این برنامه نیز به تعلیق درآمد که اجرای آن می‌توانست بسیاری از مشکلات کنونی دولت را در بخش انرژی مرتفع سازد.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۸ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.
معاون شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران با اشاره به خشکسالی امسال تهران که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌، گفت: اقدام‌های لازم را برای گذر از پیک خشکسالی در تهران انجام دادیم اما امسال نسبت به سال گذشته گرم‌تر بود و بارندگی‌های کمتری داشتیم‌. از همان ابتدا، عمده نگرانی ما برای فصول پاییز و زمستان بود چون در این فصول، آب جاری وارد سدها نمی شود.
معاون دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: ۲۵ درصد مشترکان، ۵۰ درصد مصرف خانگی را به خود اختصاص داده اند و اگر الگوی مصرف را رعایت نکنند، جریمه شامل حال آن‌ها خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی برق حرارتی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت نیروگاه‌ها نامناسب نیست، گفت که وزارت نفت تعهد داده بود در این ایام میزان مشخصی سوخت گاز را تامین کند اما به دلیل افزایش مصرف خانگی و تجاری این تعهد عملی نشده و ما نیز با هماهنگی انجام شده از سوخت مایع و جایگزین در نیروگاه‌ها استفاده می‌کنیم و اکنون مشکل خاصی وجود ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: یکی از دلایل محکومیت ایران در پرونده کرسنت، وزیر شدن زنگنه بود؛ ما از دستگاه قضا انتظار داریم که با همه مسببان قرارداد کرسنت برخورد جدی کند.
در ادامه رویکرد خصمانه مقامات آمریکایی درقبال کشورمان رئیس جمهور آمریکا گفت که عرضه کافی نفت به بازارهای جهانی، امکان کاهش خرید نفت از ایران را فراهم کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات با ۷۰ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۱۷ سنت رسید.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گزارش این کمیسیون از استنکاف حسن روحانی و سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را قرائت کرد.
سرنوشت اخبار مهم و مستقیما مربوط به منافع کلان ملی در ایران نه همیشه اما با بسامد بالایی دچار ابهام، آشفتگی در اظهارنظرهای رسمی و غیررسمی می‌شود و مخاطب مطلب، عموم مردم، که با سیلابی از اخبار ضدونقیض مواجه می‌شوند، دست آخر همه‌چیز می‌دانند و هیچ‌چیز نمی‌دانند و کم‌کم موضوع فراموش می‌شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قیر حواله‌ای تا شنبه هفته آینده در اختیار دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان نوسازی مدارس و سازمان شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.