انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی:

تولید بنزین کاهش نیافته است

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد: باتوجه به اینکه در فصل مسافرت قرار داریم و حجم حمل و نقل و میزان مصرف بالاست، به همین دلیل باید مدیریت صورت بگیرد تا این فصل را پشت سر بگذاریم.
رﺋﯿﺲﺟﻤﻬﻮر در ۱۹ اردﯾﺒﻬﺸﺖ ﻣﺎه ﺳﺎل ۱۴۰۱ گفتند ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺖ دارو، ﻧﺎن و ﺑﻨﺰﯾﻦ اﻓﺰاﯾﺶ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﯾﺎﻓﺖ.
مدیرعامل شرکت ملی نفت از امضای بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت خبر داد و گفت: ‌ارزش تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه امضا شد حدود ۴۰ میلیارد دلار است.
وزیر نیرو با بیان اینکه ایران قدرت اول تولید برق غرب آسیا است، گفت: حرکت به سوی انعقاد قرارداد‌های راهبردی بلند مدت در بخش برق، یکی از محور‌های دیپلماسی پویای منطقه‌ای دولت بوده که نتایج درخشانی را برای کشور به همراه داشته است.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: نمودارهای پایش صنعت برق نشان می‌دهد که میزان مصرف برق افزایشی شده و میزان تقاضا برای مصرف برق به ۶۴ هزار مگاوات نزدیک شده است.

سخنگوی صنعت آب گفت: در تابستان بارش چندانی نداریم و امیدی هم به بارندگی نیست، بارش پاییزه هم با تاخیر مواجه است، بنابراین باید با همین ذخایر عبور کنیم.


دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: احتمال اینکه در فصل تابستان با کمبود مواجه و مجبور شویم بنزین پالایشگاهی را با شناسایی نقاط آسیب دوباره فعال کنیم و یا شروع به واردات فرآورده‌های نفتی بکنیم، وجود دارد.
وزارت نفت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: قیمت هر مترمکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) برای مصرف کنندگان همان نرخ قبلی یعنی ۴۵۳ تومان است.
غلامرضا سلامی‌ می‌گوید: اکنون بازار نفت نیز می‌تواند نقشی همانند بازار طلا و دلار ایفا کند بنابراین بازار انرژی و یا بازار بورس کالا می‌تواند زمینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری افراد با دارایی‌های اندک باشد.
مصطفی رجبی مشهدی در خصوص برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین برق پایدار در تابستان امسال اعلام کرد: بعد از دوره اوج بار سال 1400، برنامه مفصلی از سوی وزارت نیرو تدوین شد که امروز شاهد نتیجه آن هستیم چرا که محدودیت‌های برق‌رسانی در سال گذشته را تجربه نمی‌کنیم.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در حوزه سی ان جی با توجه به اینکه این سوخت اکنون در نقطه سر به سری قرار دارد یعنی مبلغی که از مردم دریافت می‌شود با کارمزد یکی است، برای اینکه بتوان هزینه‌های بهره‌برداری را پوشش داد افزایش نرخ اعمال شده اما بحث افزایش نرخ در سوخت‌های مایع همچون بنزین، نفت گاز و نفت سفید منتفی است.
شایعات بنزینی تمامی ندارد؛

موج سواری رسانه‌ای بر تجربه تلخ مردم

یک عضو کمیسیون انرژی گفت: با توجه به افزایش قیمت برخی کالاها، مردم حق دارند تحت تأثیر شایعات افزایش نرخ بنزین قرار گیرند اما به پشتوانه اسناد رسمی، قاطعانه می‌گویم که افزایشی در کار نیست.
ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دارندگان منابع گازی دنیا ظرفیت بالایی برای تولید و حتی نقش‌آفرینی در بازار این سوخت پاک در منطقه دارد، اما در سال‌های گذشته با توجه به روند افسارگسیخته مصرف در داخل کشور، حتی تکمیل همه فازهای پارس جنوبی نیز نتوانسته است پاسخگوی تقاضا باشد، به‌طوری که هم‌اکنون تراز گازی کشور منفی شده و مجموع تقاضا از عرضه گاز پیشی‌گرفته است.