انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه آزاد کارت‌های سوخت شخصی، با هدف مبارزه با قاچاق بنزین صورت گرفته است.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹۰ سنت معادل یک درصد افزایش، به ۹۲ دلار و۵۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا شب گذشته با پنج دلار و ۳۷ سنت کاهش، بسته شده بود.

معاون وزیر نفت از کاهش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی خبر داد و گفت: سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر در ماه در سراسر کشور کاهش یافت.
بهای معاملات نفت برنت با ۳۹ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۰۴ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۴.۱ درصد افزایش قیمت داشت.

قیمت نفت در شرایطی که سرمایه‌گذاران انتظار کاهش تولید اوپک را جهت حمایت از آن دارند و رییس فدرال‌رزرو آمریکا از کند شدن رشد اقتصاد این کشور خبر داده، بسیار بی‌ثبات است.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کدورت آب چشمه کوهرنگ به زیر ۲۰ NTU رسیده است و در تلاش هستیم مقدار بیش‌تری آب از چشمه وارد مدار آبرسانی شهرکرد شود، آب شرب شهرکرد به حالت پایدار رسیده است.

خاموشی برق صنایع تاکنون خسارت‌هایی را به بخش‌های مختلف تولیدی وارد کرده و سبب کاهش بازدهی تولید برخی از صنایع شده است این درحالی است که قطعی برق حداقل ۲۰ درصد هزینه‌های تولید را در برخی صنایع افزایش می‌دهد و برآورد شده این خاموشی‌ها ماهانه یک میلیارد دلار زیان به اقتصاد کشور وارد می‌کند که معادل نیمی از سرمایه ساخت یک نیروگاه ۴ هزار مگاواتی است، بنابراین عدم تامین برق پایدار واحدهای صنعتی در سال‌های اخیر و خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده و نشده مشکلاتی را برای واحدهای تولیدکننده ایجاد کرده است.