رهبری

مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سرویس رهبری پرسون دنبال کنید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در نخستین سخنرانی در سال ۱۴۰۱ این سال را با عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری فرمودند. توجه معظم‌له به افزایش توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان نشان از راهبرد‌های جدید و عمیق انقلاب اسلامی در افق تمدن‌سازی دارد.
جریان لیبرال در ایران که پیش از سرنگونی رژیم پهلوی در پی حفظ سلطنت بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همه همّ خود را مصروف جلوگیری از تاسیس یک نظام اسلامی کرد و در این مسیر هیچ ابایی نداشت که خواسته خود را بر جمهور مردم تحمیل کند.
انتشار ۹ بیانیه و برگزاری هشت جلسه کمیسیون‌های داخلی، در کنار تشکیل نهمین اجلاسیه رسمی، مهمترین اقدامات مجلس خبرگان رهبری در سالی است که دو تن از نمایندگانش درگذشتند و شش عضو جدید به ترکیب اعضاء اضافه شدند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به پنجاه وششمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با اشاره به تحولات سیاسی و نظامی اخیر، بر شناخت جبهه‌بندی‌ها و انتخاب موضع درست و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه حق تأکید کردند.
کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تا زمانی که ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه به خانه ملت ارسال نشود نمی‌تواند مصوبه خود در مورد جهاد تبیین را صلاح کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مجلس خبرگان را دارای نقش‌آفرینی مهم در استحکام نظام اسلامی خواندند و افزودند: شرط تأثیرگذاری همه نهادهای قانونی از جمله مجلس خبرگان، عمل بر اساس وظایف و حدودی است که قانون اساسی برای آنها مشخص کرده است.
مقام معظم رهبری فرمودند: بنابراین خود این نگاه به یک فرصت چهل‌ساله، نگاه به این آینده‌ی چهل‌ساله، در واقع میتواند یک پایه‌ای بشود برای برنامه‌ریزی، برای پیش‌آگهی، تا بدانیم که چه اتّفاقاتی ممکن است برای ما بیفتد.