گالری عکس

سالیان سال است که برخی از خانواده‌ها سعی می‌کنند میزان استفاده از محصولات کارخانه‌ای را در برنامه غذایی خود کاهش دهند؛ به همین دلیل به محصولات خانگی روی می‌آورند تهیه رب خانگی نمونه بارز این تغییر رویکردهاست که در جای‌جای ایران زمین به وفور مشاهده می‌شود. تهیه رب در منزل جزء کارهای سالیانه بسیاری از خانواده‌های ایرانی است که معمولاً در پایان فصل تابستان که گوجه فرنگی کاملاً رسیده و ارزان قیمت‌تر می‌شود انجام می‌گیرد و گاها چند خانواده با کمک یکدیگر به صورت شریکی این کار را در یک محل انجام می‌دهند.
این مجموعه نمونه کوچکی از رب گیری محلی در یکی از خانه باغ های آذربایجان است که از روش هایی مدرن تر برای آسان و سریع تر شدن کار بهره برده اند.
سالیان سال است که برخی از خانواده‌ها سعی می‌کنند میزان استفاده از محصولات کارخانه‌ای را در برنامه غذایی خود کاهش دهند؛ به همین دلیل به محصولات خانگی روی می‌آورند تهیه رب خانگی نمونه بارز این تغییر رویکردهاست که در جای‌جای ایران زمین به وفور مشاهده می‌شود. تهیه رب در منزل جزء کارهای سالیانه بسیاری از خانواده‌های ایرانی است که معمولاً در پایان فصل تابستان که گوجه فرنگی کاملاً رسیده و ارزان قیمت‌تر می‌شود انجام می‌گیرد و گاها چند خانواده با کمک یکدیگر به صورت شریکی این کار را در یک محل انجام می‌دهند.
«کنسرتْ در شهر » نام برنامه ای است که به همت نوازندگان آنسامبل‌ زهیِ شیراز فیلارمونیا و با هدایت فرزاد خاوند به اجرای زنده موسیقی کلاسیک می پردازند. این برنامه با اجرای آثاری از بهتوون_باخ_ویوالدی_پیتاتزولا گروه هنر شهر آفتاب در پارک خیابان مصلی نژاد برگزار شد.
سید محمدعلی میرباقری

غروب زیبا در بام شیراز

در کوهپایه بخشی از استان فارس و در بام شیراز مکانی زیباست که شهر به راحتی رویت میشود. زیبایی آن زمانی مشهود است که در نزدیکی غروب آفتاب در آنجا حضور داشته باشید.
دریاچه زیتون بهارستان، اصفهان یکی از جاذبه های گردشگری شهر بهارستان است.
این محیط بدلیل وجود تعداد انبوهی از درختان زیتون به این نام، خوانده می‌شود.
ورزنه شهری با قدمت تاریخی است که در جنوب غربی شهرستان نائین، در شرق استان اصفهان و خط مرزی استان یزد قرار دارد.
شهری با اصالت که به شن‎زار، سازه‏‌های خاکی و خشتی و اصالت پوشش زنانش مشهور است. «ورزنه» را بیشتر با رنگ چادر زنانش می‎شناسد؛ شهری که زنانش سنت های هزارساله‎شان را فراموش نکرده‌‏اند، آن را از مادران‎شان به ارث برده‌‏اند و هنوز با چادرهای سفید در دل این شهر در رفت و آمد هستند.
در جای جای این شهر می‌‏توان این «فرشتگان سپیدپوش» را دید.
هنوز می‏‌شود در ورزنه بقایای آتشکده‎های زرتشتی را دید و احتمالا رسم سپیدپوشی زرتشتی با گرویدن اجداد مردمان این شهر به دین اسلام با این شکل از حجاب پیوند خورده و زنان شهر، سپیدجامگی را از آن روزگار به یادگار دارند. البته این شهر، شهر مزارع پنبه هم هست و برخی می‏‌گویند شاید فراوانی پنبه یا گرمی هوای منطقه کویر، زنان ورزنه‏‌ای را سپیدپوش کرده است؛ رسمی که البته روز به روز در حال کمرنگ شدن است.
آخرین پلی که روی زاینده‌رود ساخته شده در همین شهر است؛ پلی که سابقه ساختش به دوران صفوی می‏رسد
آری این شهر جایی است که زاینده‌رود آخرین قطره هایش را بر بستر کویر می‎ریزد .....
کندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی در شهرستان اسکو است که از پیشینه تاریخی هفت هزار ساله برخوردار است. این روستای تاریخی و باستانی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی در ۱۸ کیلومتری شهر اسکو است.
روستای کندوان یکی از ۳ روستای صخره ای دنیا هم محسوب می شود.
در این مجموعه نگاهی کوتاه به باغ گیاهشناسی ملی ایران واقع در قطب گردشگری تهران منطقه 22 می اندازیم.
پارک ساعی تهران جزو آن دسته از پارک های قدیمی و دیدنی تهران است که بیشتر افراد در این پارک لحظات خاطره انگیزی را ثبت و تجربه کرده اند.این بوستان قدیمی با مساحتی در حدود 12 هکتار در خیابان ولیعصر ، پایین تر از میدان ونک و در منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده است.این بوستان بزرگ عمومی دارای 6 در ورودی است و درب اصلی آن در سمت غرب قرار دارد که در خیابان ولیعصر است.ورودی شرقی پارک نیز در خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) قرار دارد.
پارک ساعی تهران دارای چند نماد معروف است که می توان به باغ پرندگان ، باغ ژاپنی و مجسمه های گوناگون اشاره کرد.
آدرس پارک ساعی : تهران_خیابان ولیعصر_پایین تر از میدان ونک_ایستگاه آبشار
بافت فرسوده پامنار در منطقه ۱۲ شهر تهران متعلق به دوره قاجار بوده و قرار بود در طرح کاربری شهرداری تهران تبدیل به منطقه گردشگری و بازارچه شود، اما سال هاست به علت عدم تعیین تکلیف و اجرای طرح احیا شهرداری در بافت فرسوده این منطقه، علاوه بر تشویش بصری، زمینه ناپایداری هم در این مناطق فراهم کرده است. در این میان خانه‌های قدیمی و تاریخی هم به چشم می‌خورد که فراموش شده اند و تبدیل به پاتوقی برای معتادین شده است.
اکسپو ۲۰۲۰ دوبی به عنوان یکی از پرهزینه ترین رویدادهای فرهنگی - اقتصادی جهان برای مدت ۶ ماه فعالیت خود را آغاز کرده است
طراحی پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی متاثر از روایت هزار و یک شب شهرزاد قصه گو شکل گرفته است.
گفتنی است پاویون ایران در بین ۱۹۸ کشور جهان از حیث معماری، زیبایی و برخی ریزه‌کاری‌های خاص ایرانی در میان ۸ پاویون برتر شناخته شده است.
خانه منوچهرخان کلبادی بنایی تاریخی واقع در مازندران_ ساری _ کوچه برق است که در سال ۱۳۷۷ به ثبت ملی رسید.
این بنا در حدود یکصد و سی سال قبل ( در زمان قاجار ) به دستور پدر وی سردار جلیل که از امراء ارتش آن زمان بود؛ ساخته شده.
منوچهر خان مدتی نماینده مردم ساری در مجلس شورای ملی بوده است.
این بنا در سال ۱۳۷۰ در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت و در سال ۱۳۷۷ به عنوان اثر ملی؛ به ثبت رسید.
مصالح به کار رفته در این بنا، چوب و آجر و بام آن به صورت شیروانی و سفال پوش میباشد.
مریم السادات کاظمی

سد لفور دریاچه ای در آغوش جنگل

سد لفور ( البرز ) از مناطق جذاب و دیدنی استان مازندران به شمار می آید که در شهرستان سواد کوه شمالی واقع شده است.
دهستان لفور یکی از دهستان های خوش آب و هوای شهرستان سواد کوه است که در نزدیکی شیرگاه مازندران قرار دارد و با داشتن سد لفور به یکی از جذاب ترین نقاط گردشگری ایران تبدیل شده است.این دهستان از سمت شمال به جنگل های شیرگاه، از سمت جنوب به ارتفاعات رشته کوه البرز، از سمت غرب به بابل کنار و از سمت شرق به جنگل های زیرآب و جوارم محدود می شود.این سد در 45 کیلومتری شهر بابل قرار گرفته است.
خانه مدرس تهران، یکی از خانه های قدیمی و زیبای سنتی است. این خانه در محله امامزاده یحیی و عودلاجان، یکی از محلات با سابقه تهران واقع شده است. وقتی وارد خانه مدرس می شویم حیاط بزرگ و حوض آبی رنگ، گل های شمعدانی رنگارنگ، دیوارهای آجری رنگ، اندرونی خوشگل و سایر قسمت ها واقعا جالب و دیدنی هستند. این خانه که تماما با معیارهای معماری سنتی ایرانی ساخته شده است دارای سه در ورودی و سه حیاط است. یک حیاط بزرگ مرکزی با یک تالار و دو حیاط کوچک در دو طرفش. این خانه ی باشکوه در دوره قاجار ساخته شده است. بخشی از خانه دارای تالار بزرگی است که جلسات و دیدارهای شهید مدرس در آنجا تشکیل می شده اند.
آدرس خانه ی موزه شهید مدرس در خیابان امیرکبیر شرقی، کوچه علیرضا جاویدی ( میرزا محمود وزیر) بن بست مدرس، پلاک 5 واقع شده است.
یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین پارک های تهران ملت است که در سال ۱۳۴۵ احداث شد.
پارک ملت دارای امکانات متنوع تفریحی و رفاهی است و یکی از تفرجگاه های اهالی پایتخت محسوب می شود.
باغ وحش، پردیس سینمایی ملت،دریاچه مصنوعی از جمله دیدنی های این مکان به شمار می رود.
این پارک با داشتن فضای سرسبز و محیطی دلنشین می تواند یک روز خاطره انگیز و تکرار نشدنی را برایتان رقم بزند.
در این مجموعه سعی شده تا کمی از شکوه و عظمت تخت جمشید را در قاب دوربین به نگاه شما برسانیم.
در ابتدای بازدید از پلکان بزرگ عبور کرده و دروازه ملل بعداز پلکان خودنمایی میکند دو مجسمه بزرگی که در طرفین این دروازه قرار دارند به گاو بالدار و ابوالهول معروف اند.
درادامه سفر به دروازه تمدن ایران به سرستونهای عقاب و خیابان سپاهیان میرسیم در انتهای این خیابان دروازه ناتمام و کاخ صدستون با شکوه ،قدم گذاشته و سپس به مجلس بار عام و خزانه که شور بختاته تنها تعدادی سرستون از آنها بجای مانده دیدن کرده و بسوی مقبره اردشیر سوم و پس از آن به تماشای نقوش هدیه آورندگان و بزرگان ایرانشهر مینشینیم که شاید غرورآفرین ترین جای از تخت جمشید است چراکه وحدت را در ایرانشهر به رخ دنیا میکشد.
سپس از کاخ آپادانا و کاخ تچر که از هرکدام تنها ستون و سرستونهای زیبا به یادگار مانده و چشم هر بیننده ای رابه سمت خود خیره میکند، دیدن میکنیم.
از دیگر بناهای این مجموعه میتوان به کاخ هدیش و موزه و مقبره شاهان نیز اشاره کرد.
روستای دولت آباد در غرب مشهد قرار گرفته است و 45 کیلومتر از مشهد فاصله دارد، این روستا از بخش های گلبهار در شهرستان چناران می باشد و یکی از قدیمی ترین روستاهای مشهد است که می توان گفت قدمتی 1000 ساله دارد. نام قدیم این روستا گلشن آباد بوده که پس از مدتی به خرم دره و سپس به دولت آباد تغییر یافته است.