اخبار منتخب استان‌ها

آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمانشاه؛

موج سواری کرونا نفس های 8 هم استانی را از شمارش انداخت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به ۵۳۸ نفر رسید.



هیات کشتی استان همدان:

نایب رئیس هیئت کشتی ملایر انتصاب شد

مجید زهره وند از پیشکسوتان کشتی شهرستان ملایر به عنوان نایب رئیس هیئت کشتی این شهرستان المپیکی انتخاب و منصوب شد.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز خبر داد:

تهیه دستورالعمل تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دستورالعمل تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده تهیه شده و پس از اصلاح در صحن شورا بررسی می‌شود.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی اعلام کرد:

رتبه دوم ایران در تولید کمی مقاله

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی گفت: در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸، شاهد رشد ۱۰.۴ درصدی تولید مقالات در کشور بودیم که از این حیث پس از چین در رتبه دوم جهان قرار داریم.
عنایت‌الله استاندار فارس، شنبه ١٥ شهریور در آیین نمادین بازگشایی سال تحصیلی که در دبیرستان دخترانه آل محمد(ص) ناحیه دو آموزش و پرورش شیراز برگزار شد، گفت: از امروز فصلی نو در زندگی دانش آموزان همراه با بیم و امید آغاز می‌شود.بیم از بیماری کرونا و امید به آینده‌ای بهتر.
حال و روز کشاورزانی که زیان برداشت می کنند و چاق و چله شدن دلال ها و کارخانه های رب

گوجه کاران، کباب قیمت!

با توجه به این که سال گذشته به دلیل کاهش قیمت گوجه فرنگی، مقدار زیادی از این محصول روی دست کشاورزان مانده بود، امسال سطح زیر کشت این محصول به طور چشمگیر کاهش یافت که انتظار می رفت قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش یابد در حالی که از یک سو  قیمت خرید محصول تولیدی از کشاورزان افزایش نیافته است و از سوی دیگر کارخانجات فراوری هم قیمت های پایینی را برای گوجه فرنگی تعیین می کنند که موجب ضرر کشاورزان می شود. این مسئله باعث گلایه صیفی کاران شده است و به گفته آن ها هزینه های تولید محصول از قیمت فروش پیشی گرفته است.
معرفی پارک کوهستان در استان کرمانشاه؛

پارک کوهستان از بزرگترین و زیباترین پارکهای غرب کشور است

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: در شمال شهر کرمانشاه عناصر طبیعی چون کوهستان، چشمه، فضای سبز و دریاچه ‌های مصنوعی و نقش برجسته ‌هایی از دوره ساسانی، محیطی جذاب و دیدنی‌ خلق کرده است.

استاندار کرمانشاه در این مراسم که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و به گونه‌ای متفاوت از سالهای دیگر برگزار شد؛ اظهار داشت: دانش آموزان سرمایه های اصلی و آینده سازان استان هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تبلیغات نامزدها بر اساس تقویم زمانی انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی، از روز پنجشنبه ۱۳ شهریورماه در دو حوزه انتخابیه کرمانشاه و " اسلام آباد غرب و دالاهو " آغاز شده و ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه تبلیغات به پایان می رسد.

امام جمعه کرمانشاه در خطبه نماز جمعه ضمن تاکید بر اینکه هرگز سازش با اسرائیل صورت نخواهد گرفت گفت: در منطقه آزادی خواهان هیچگاه خیانت امارات متحده عربی در سازش با رژیم صهیونیستی را فراموش نمیکنند.
رئیس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد:

وجود نزدیک به ۳ میلیون خانه خالی در کشور

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به وجود‌‌ حدود 3میلیون خانه خالی در کشور، گفت: امروز مسکن به دلیل دلالی و واسطه گری عده‌ای، تبدیل به یک فرصت تجاری و کسب درآمد شده، در صورتی که مسکن و خودرو مصرفی بوده و باید دید چه کسانی از این ثروت‌های بادآورده سوءاستفاده کردند که اگر قانون مالیات بر معاملات مکرر را دولت اجرا کند، مشکل تا حدود بسیاری حل می‌شود.
معاون عمرانی استانداری فارس، بهترین موقعیت مکانی برای اجرای طرح احداث دهکده لجستیک را منطقه ویژه اقتصادی شیراز دانست و گفت: وجود زیر ساخت های لازم و راه های دسترسی و انجام عملیات توسعه ای در این منطقه از دلایل انتخاب آن برای ایجاد دهکده لجستیک است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت مجازی در بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: با توجه به شرایط موجود اکثر برنامه های امسال هفته دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برنامه ریزی شده است و اوج برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سلامتی دانش آموزان برای خانواده بسیار مهم است، تاکید کرد: بایستی به مردم اطمینان دهیم که محیط آموزشی سالم و بهداشتی است و مشکلی سلامت فرزندانشان را تهدید نمی‌کند.
خواب برای سلامت بدن و عملکرد موثر سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.  همچنین یک عامل اصلی براى بهبود وضعیت سلامت عاطفی و بهداشت روانی است که به افراد کمک می کند استرس، افسردگی و اضطراب را کاهش دهند.