افزایش رطوبت و شرجی هوا در استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: رطوبت و شرجی هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد.
تصویر افزایش رطوبت و شرجی هوا در استان بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، پیام مساعدی در گفت‌وگویی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا و طی روز دوشنبه، سرعت وزش بادهای جنوبی در سواحل استان و روی خلیج فارس افزایش خواهد یافت و دریا در این مدت به نسبت متلاطم است.

وی اضافه کرد: همچنین طی هفته جاری به سبب وزش بادهای جنوبی رطوبت و شرجی هوا در سطح استان از مقادیر بالایی برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: تا اواسط هفته، در برخی از ساعات با وزش بادهای شدید شمالی در مناطقی از خوزستان و کشور عراق، احتمال نفوذ گرد و غبار فرامنطقه ای و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط استان و روی دریا دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و مه صبحگاهی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و فردا در برخی نقاط با احتمال گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال غربی تا جنوب غربی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در فراساحل شمالی از اواخر وقت شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی از اواخر وقت امروز ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

404956