اخبار منتخب استان‌ها

مردم هرمزگان از وجود انشعاب گاز خانگی بی بهره‌اند و به ناچار از کپسول‌های گاز برای تامین گاز مورد نیاز منزل استفاده می‌کنند، به همین دلیل تعیین سقف و اختصاص سهمیه مشخص در ماه، با دستور وزیر نفت مشکلات مردم را دو چندان خواهد کرد.
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: تجهیزات و ملزومات ورزشی برای مدارس استان سمنان خریداری شده و کاروان «مهر با نشاط» در قالب ارائه تجهیزات ورزشی به مدارس استان به راه می‌افتد.
سرپرست اداره ورزش و جوانان به اتفاق هیئت همراه با سرهنگ سلگی فرماندهی محترم نیروی انتظامی به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر اینکه علمی شدن ورزش در استان همدان پیگیری شود، گفت: به دنبال میزبانی از تیم‌های خارجی در استان همدان هستیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

فارس در آستانه وضعیت قرمز کرونایی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۱۵ شهرستان فارس در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار کرد: استان در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد و باید همه مردم در قبال پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری، احساس مسئولیت داشته باشند.
استاندار فارس با تاکید بر لزوم بررسی کارکرد دفاتر پیشخوان دولت در استان، اظهار کرد: نقاط قوت و ضعف این دفاتر باید مشخص شود تا برای توسعه خدمات الکترونیکی برنامه ریزی کنیم.
نایب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان یزد خبر داد؛

ایجاد مسیر های ایمن دوچرخه سواری در شهردوچرخه ها

نایب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان از ساخت  مسیر ویژه دوچرخه سواری در سطح شهردوچرخه ها خبر داد و گفت: بحث ایمنی در مسیر دوچرخه سواران از اولویت های مدیریت شهری شورای شهردوره پنجم قرارگرفته  است.
دوازدهمین کنگره بیماری‌های قلبی و عروقی خاورمیانه و پنجمین کنگره مداخلات پیچیده قلبی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به شکل وبینار از ١٣ تا ١٦ آبانماه برگزار می‌شود.
سرپرست فرمانداری هرسین گفت: با توجه به نظرات متخصصان حوزه سلامت، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تا حد قابل توجهی ابتلا به کرونا را کاهش میدهد؛ لذا مردم می بایست با عدم حضور در تجمعاتی مانند مراسمات ترحیم و یا عروسی ضمن حفظ جان خود، برای دیگران الگو باشند و از حضور در آرامستان ها نیز با جدیت خودداری نمایید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تاکید کرد:

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس تاکید کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه، جمعیت کیفری زندان‌های استان باید تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، کاهش یابد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با تاکید بر زیرساخت‌های صنعتی در استان، گفت: امروز سرمایه گذار برای انتقال آب به شیراز و حل مشکل آب صنعتگران آماده است اما ما نیز باید برای او مشوق و جذابیت ایجاد کنیم.
استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز نارضایتی شدید از کاهش قابل توجه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان گفت: میزان رعایت این پروتکل ها در استان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده که این امر بسیار نگران کننده است.