اخبار منتخب استان‌ها

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

کرونا در یزد رکورد زد

ابراهیم سلمانی گفت: طی هفته اخیر یک هزار و 237 مورد ابتلای جدید به کرونا در استان یزد شناسایی شد که طی سه موج کرونا تاکنون این آمار رکورد محسوب می‌شود.
عضو شورای شهر یزد، گفت: قطعا یکی از دلایل موفقیت کاهش آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در اردیبهشت ماه، تعطیلی ادارات و دورکاری آنها در اسفند و فروردین ماه بود؛ به گونه ای که سبب شد تعداد ابتلایان به شدت در یزد کاهش یابد.
اعضای هیات کشتی خوزستان در اعتراض به آنچه که در برگزاری مجمع انتخاب پنج عضو شهرستانی، برای حضور در مجمع انتخاب رئیس هیات کشتی خوزستان بیان شد، استعفا دادند.
استاندار کرمانشاه گفت: وقف کاری ارزشمند و احسانی ماندگار است و حرکتی به سوی عدالت اجتماعی، که با کارکردهای فرهنگی و اجتماعی زمینه کمک به نیازمندان را نیز فراهم می کند.
فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی:

برقراری امنیت عمومی، بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی است

فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: برقراری امنیت عمومی از مهمترین اولویتهای نیروی انتظامی است که برای افزایش آن در سطح جامعه و برای تنویر افکار عمومی نیاز به همکاری و تعامل اصحاب رسانه است.
طی ۲۴ ساعت گذشته در کرمانشاه؛

کرونا جان 3 کرمانشاهی را گرفت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در شبانه روز گذشته 138 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 41 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 5560 نفر رسید.
فرمانده نیروی انتظامی استان همدان خبر داد:

کاهش ۳۵ درصدی جرائم خشن در استان همدان

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از کاهش۳۵ درصدی جرائم خشن در استان همدان خبر داد و گفت: جرائم مالی و کلاهبرداری اینترنتی بیشترین جرائم ثبت شده در عملیات های پلیس اعلام شده است.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد؛

ضرورت بهره مندی نیروهای خدماتی مراکز بهداشتی از مزایا و پاداش ایام کرونا

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: از استاندار یزد تقاضا دارم که برای جبران زحمات از منابعی که به منظور پاداش و مزایای بیماری کرونا به مراکز درمانی اختصاص دارد نیروهای خدماتی و شرکتی نیز به نحو مقتضی بهره مند گردند.
ستاد اجرایی فرمان امام گفته برای روستای "گواتامک" که کلیپش جنجالی شده بود، مدرسه می‌سازد، اما رئیس آموزش و پرورش منطقه می‌گوید: گواتامگ مشت نمونه خروار بود، مدارسی داریم که اوضاع‌شان وخیم‌تر است.
استاندار ایلام خواستار تجهیز ۲ مکان مجزا برای کمک و رسیدگی به حال بیماران کرونایی در استان شد و گفت: باید بر اساس استانداردهای لازم مکان هایی به عنوان نقاهتگاه مردان و زنان تامین و جداسازی و از این ظرفیت برای کاستن بار بیمارستان ها در این شرایط خاص جلوگیری شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی بانه:

‍ سه مسافر خانه متخلف در بانه پلمب شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه گفت: سه مسافر خانه متخلف در این شهرستان به دلیل شکایت واصله از سوی مردم پلمب شد.

فرمانده انتظامی مازندران:

پلیس ایران الگوی کشورهای منطقه شده است

فرمانده انتظامی مازندران گره گشایی پلیس در کارهای مردم را بزرگ‌ترین افتخار این مجموعه توصیف کرد و گفت: امروز پلیس قانون‌مدار همراه با امکانات و تجهیزات پیشرفته در نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی کشورهای منطقه شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر رعایت محدودیت‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح شهر، گفت: کارشناسان سازمان با ۱۰ تیم نظارتی بر تعطیلی بوستان‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند.
استان کرمان رتبه اول کشف مواد مخدر کشور را دارد؛

کشف ۱۶۰ تن مواد مخدر از ابتدای سال، درکرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۶۰ تن انواع مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: کرمان رتبه اول کشف مواد مخدر کشور را دارد.
مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: افزایش آمار مرگ‌ و میر بیماران غیرکرونایی به خاطر ترس از مراجعه به بیمارستان‌ها و ابتلا به ویروس کرونا واقعاً نگران‌کننده است و باید تدابیر لازم را برای پذیرش این بیماران اتخاذ شود.