اخبار منتخب استان‌ها

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان در اشکورات رودسر خبر داد و گفت : پیش بینی شده امسال 4 هزار و 580 تن گل گاوزبان تر از باغ های استان برداشت شود
معاون حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار گفت: ماه رمضان را نباید به نخوردن و نیاشامیدن خلاصه کنیم، بلکه در این ماه باید امیدوار به رحمت حق و بخشایش گناهان از سوی پروردگار عالمیان باشیم.

سازمان قطار شهری تبریز و حومه روز سه شنبه اعلام کرد که انتشار حجم بالایی از کف سفیدرنگ در خیابان آخونی (قره آغاج) این شهر در شب گذشته ناشی از تزریق فوم پیش از عملیات حفاری در محل بوده است.
زارع در دیدار با معاون وزیر بهداشت تشریح کرد؛

پیشرفت های قابل توجه حوزه درمان و تجهیزات پزشکی گیلان در دوران کرونا

استاندار گیلان با اشاره به تلاش‌های مجموعه نظام و دولت به ویژه وزارت بهداشت در مدیریت کرونا اظهار داشت: تحول بسیار خوبی طی یک سال اخیر بویژه پس از شیوع بیماری در حوزه درمان و تجهیزات پزشکی گیلان صورت گرفته است.
مدیرکل پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به تولیدات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا گفت: محصولات شرکت‌های فناور گیلان در حوزه کرونا به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از انعقاد تفاهم نامه مشارکت احداث 30 کیلومتر از راه‌های روستایی چالدران خبر داد و گفت: در راستای محرومیت‌زدایی و مشارکت نهادهای خیریه در طرح جهادی ابرار، تفاهم‌نامه مشارکت احداث ۳۰ کیلومتر از راه های روستایی چالدران بین این اداره کل و نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان چالدران امضا شد که امسال عملیاتی خواهد شد.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۶۵۲ مورد بازرسی بهداشتی در ایام تعطیلات سال نو با عنوان طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان انجام شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از افزایش پهنای باند ورودی استان خبر داد و گفت: پهنای باند ورودی آذربایجان‌غربی در ابتدای دولت ۶.۷ گیگابیت بر ثانیه بود که امروز به سه هزار و هشت گیگابیت برثانیه رسیده است.
نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس مطرح کرد؛

نمره قبولی به وزارت بهداشت و کادر درمان در مقابله با کرونا

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس از دادن نمره قبولی به وزارت بهداشت و کادر درمان خبر داد و گفت: این در حالی است که نمره دولت نمره قبولی نخواهد بود و از رئیس جمهور انتظار می‌رود در چند ماه باقی مانده از دولت نسبت به تغییر این روند و اصلاح روش کار خود اقدام کند.
یک کارگردان جوان اصفهانی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

کارگردان زندگی خودت باش

کارگردان جوان اصفهانی با بیان اینکه معتقدم است باید کارگردان زندگی خودت باشی گفت: ساختن فیلم در سینما را دوست دارم و برای آن شبانه روز تلاش می کنم.
دادستان کرمانشاه عنوان کرد: درصورتی که در این ایام واحد صنفی مجاز به فعالیت نباشد، اما همچنان به کار خود ادامه دهد، به عنوان تخطی از رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا شناخته می شود و با آن واحد صنفی برخورد خواهد شد.
احمد کرمی گفت: باید تمامی بیلبوردهای تبلیغاتی موجود در استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار بگیرد تا با استفاده از بیلبورد زدن و تشویق مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی قدمی در جهت سوق دادن مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی برداشته شود.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان خبر داد:

ممنوعیت بازدید از حیات وحش تا پایان خرداد ماه

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: بازدید از حیات وحش تا پایان خرداد ماه به منظور زاد و ولد و آرامش منطقه ممنوع است.