اخبار منتخب استان‌ها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خبر داد:

برداشت ۸ هزار تن لیمو ترش طی امسال

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از برداشت افزون‌بر هشت هزار تن لیموترش امسال از سطح ۶۴۸ هکتار از باغات جنوب این استان خبر داد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام:

استقرار ۶ پایگاه موقت در پایانه مرز مهران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: ۶ پایگاه موقت توسط هلال احمر در مرز مهران برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی ایجاد شده است.
فرمانده سپاه خراسان شمالی از اهدای بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان کمک مومنانه در حوزه های بسته معیشتی، لوازم التحریر و آزادی زندانیان توسط سپاه با همکاری سایر نهادهای حمایتی خبر داد.
همزمان با فرارسیدن روز جهانی ناشنوایان؛

ناشنوایان خراسان رضوی صاحب موزه شدند

موزه آنلاین «سکوت در هیاهو» با همکاری کانون ناشنوایان خراسان رضوی و موزه آستان قدس رضوی همزمان با فرارسیدن روز جهانی ناشنوایان، طراحی و رونمایی شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

پرستار بیمارستان فارابی به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پرکشیدن مدافعی دیگر در کرمانشاه خبر داد و گفت: مهدی صالحی، پرستار بیمارستان فارابی کرمانشاه بر اثر ابتلا به کرونا به جمع دیگر شهدای مدافع سلامت استان پیوست.
رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان فارس با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری شیراز ۶ هزار میلیارد تومان پول نقد است گفت: من قول می‌دهم این بودجه اگر درجای خود خرج شود بسیاری از مشکلات اساسی شهر حل می‌شود.
فرمانده انتظامی خوزستان از بسته شدن مرز‌های عراق برای ورود زائران ایرانی خبر داد و گفت: با توجه به مسدودشدن مرز‌های عراق امکان ورود زائران به این کشور وجود ندارد.
سخنگوی ستاد کرونای البرز:

آغاز تزریق واکسن کرونا به کودکان ۱۲ ساله

سخنگوی ستاد کرونای البرز از آغاز تزریق واکسن کرونا به کودکان ۱۲ ساله خبر داد و گفت: مردم نباید به خاطر تزریق نوع خاصی از واکسن فرایند واکسینه شدن خود را به تعویق بیندازند و مطمئن باشند تمام واکسن‌های موجود اثرگذاری لازم را دارند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آذربایجان شرقی در تزریق واکسن رتبه نخست را کسب کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آغاز واکسیناسیون کرونایی ۱۲ ساله‌ها در آذربایجان شرقی از فردا خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی در تزریق واکسن رتبه نخست را کسب کرد.
استاندار اردبیل عنوان کرد:

توسعه شتابان نهضت راهسازی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: توسعه جاده های استان اردبیل و موضوع نهضت راهسازی در این استان شتاب خوبی گرفته است.
خرما یکی از محصولات مهم و استراتژیک کشور ما، ایران است و با توجه به ترکیبات و خواص آن، میوه‌ای منحصر به فرد است. به دلیل ارزشمندی میوه خرما، در متون قدیمی از درخت نخل، به نام درخت مقدس، درخت زندگی و قوت (نان) کویر یاد شده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بم اعلام کرد: این دانشگاه در ارزشیابی جامع تحقیقات و فناوری در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ سه کشور رتبه سوم را به دست آورده‌ است.
فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی از انجام طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز در این شهرستان خبر داد.طی این انجام این طرح 10 متهم تحت تعقیب دستگیر شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم با اشاره به فصل برداشت زیتون طارم و معضلی به‌ نام پساب گفت: پساب زیتون در آلودگی خاک، هوا و ایجاد بوی بد در محیط تاثیرگذار است.