اخبار منتخب استان‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خبر داد:

22 روستای جوانرود آبرسانی می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آبرسانی به روستاهای بخش‌های مرکزی و کلاشی شهرستان جوانرود خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی از این پروژه‌ها در حال اجرا و برخی دیگر نیز در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار قرار دارند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رود محموله‌های جدید واکسن به استان گیلان در روزهای آینده خبر داد و گفت: شهروندان دغدغه واکسیناسیون اعم از دُز نخست و دوم را نداشته باشند.
شناس امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان این‌که از ۴۲۰ هزار تن محصولات سر درختی باغات استان، ۳۰ هزار تن انواع محصولات خشکباری از سرجمع باغات استان بدست آمده است، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر هیچ واحدی در خصوص تولید محصولات خشکباری فعالیت ندارد و تمامی فرایند فراوری این محصول به همان روش سنتی انجام می‌گیرد.
رئیس‌کل دادگستری گلستان با تأکید بر این‌که برای مردم رفتار و برخورد مناسب مهم‌تر از نتیجه رسیدگی قضایی است، اظهار داشت: به جز پرونده‌های خاص و پیچیده که رسیدگی به آن‌ها زمان‌بر است پرونده‌هایی که بیش‌ از ۶ ماه مطرح شده‌اند زودتر تعیین تکلیف شود.
با این‌که مراغه قطب دوم درمانی در آذربایجان‌شرقی است، برخی از شهروندان از خدمات درمانی بیمارستان‌های این شهرستان رضایت کافی ندارند. نبود مدیریت جدا در دو بخش بهداشت و درمان و بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه، ارائه خدمات مطلوب را دچار مشکل کرده است.
منطقه‌ قزوین تا سال ۱۳۷۳ بخشی از استان زنجان بود و پس از آن به استان تهران ملحق شد. اما پس از سه سال و در سال ۱۳۷۶ از استان تهران هم جدا شد و استان قزوین تشکیل شد.
مدیر فرودگاه یاسوج اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال گذشته در این فرودگاه ۱۰۰ فروند پرواز داشتیم که این تعداد در همین مدت در فرودگاه یاسوج به ۴۹۶ فروند پرواز رسیده است.
رئیس قرارگاه کرونا ایلام اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان ماه واکسینه کردن دانش آموزان در افزایش سطح ایمنی آنان در برابر کرونا مؤثر است. تزریق واکسن افراد بالای ۱۲ سال یک بخشنامه ابلاغی ستاد ملی کروناست که توسط وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده و باید اجرایی شود.
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اهواز خبر داد:

خرید بیش از ۱۱۰۰ تن خرما از نخل داران اهوازی

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان اهواز بیان کرد: اکنون خرید خرما در شهرستان اهواز از رقم یک هزار و ۱۸۸ تن عبور کرده و برای پذیرش خرمای نخل داران از انبارها و مراکز خرید دیگر شهرستان‌های همجوار استفاده خواهد شد.
آیت‌الله حسین نوری‌همدانی، در پیامی اقدام تروریستی و جنایتکارانه مسجد سیدآباد، استان قندوز افغانستان را تسلیت گفت و تأکید کرد: این اقدام کینه توزانه، باعث غم و اندوه نه تنها مسلمانان، بلکه هر انسان آزاده‌ای گردید.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد از برداشت پنبه از هزار و ۶۰۰ هکتار کشتزار این شهرستان شرقی خراسان رضوی خبر داد و گفت: سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت شرکت هپکو گفت: امروز با همکاری و تلاش سران سه قوا، مسئولان کشوری و استانی هپکو در شرایط باثباتی قرار گرفته و بخش عمده‌ای از مشکلات آن رفع شده به طوری که این شرکت که یک برند مهم فراملی است گاهی مشکلاتش مورد سوءاستفاده برخی بدخواهان انقلاب و کشور قرار گرفت که در نهایت با تلاش جمعی کشور، مسئله این شرکت به نتیجه رسید و مشت محکمی در دهان کسانی است که از وضعیت هپکو و حوادث کارگری آن به دنبال سوءاستفاده بودند.
رئیس کل دادگستری استان فارس در سفر سرزده به شهرستان جهرم، ملاقات چهره به چهره با زندانیان داشت و به بررسی مشکلات مددجویان و همچنین دیدار با برخی قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان پرداخت. همچنین زمینه آزادی 16 تن از زندانیان را فراهم ساخت.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کهگیلویه و بویراحمد:

160 هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان توزیع شده است

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کهگیلویه و بویراحمد از توزیع 160 هزار بسته معیشتی در استان توسط بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد و گفت: امروز سومین مرحله از پویش ملی مشق احسان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده که ۴ هزار و ۷۰۰ بسته آموزشی شامل کیف، مداد و لوازم التحریر میان دانش‌آموزان کم برخوردار استان در شهرستان‌های ۹ گانه توزیع خواهد شد.
مهین منافی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان این‌که واکسناسیون دانش‌آموزان از 28 شهریور آغاز شده و بیش از ۲۹۰ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال استان آذربایجان غربی مشمول طرح واکسیناسیون دانش‌آموزی هستند، اظهار کرد: تزریق واکسن برای دانش آموزان اختیاری است و والدین برای ثبت نام و دریافت نوبت به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به نشانی: www.salamat.gov.ir مراجعه کنند.
استاندار یزد ضمن تبریک هفته بزرگداشت نیروی انتظامی، بیان داشت: علی‌رغم قرار گرفتن استان یزد در مسیر ترانزیت، امروز این استان از استان‌های امن و آرام کشور است و این جایگاه، مرهون امنیتی است که نیروهای انتظامی ایجاد کرده‌اند.
میر با اشاره به این‌که بازگشایی مرز سیستان به روش کوله‌بری فرصت اشتغال بیش از 2000 سیستانی را به صورت مستقیم فراهم می‌کند، افزود: در طرح کوله‌بری ساکنین مرز سیستان تا شعاع 50 کیلومتری می‌توانند مانند غرب کشور از امتیازات دیده شده در قانون استفاده کنند؛ به این صورت که ابتدا یک نفر به صورت تجمیعی کالاهای خاصی را که تنها با رویه کوله‌بری اجازه ورود دارند، از مرز سیستان بدون اخذ عوارض وارد می‌کند و سپس علاوه بر این‌که در مرز این کالاها از طریق کارت‌های مرزنشینی به صورت جزئی وارد کشور می‌شود و هر خانواده چهار نفره مرزنشین روستایی می‌تواند در ماه 2.5 میلیون تومان با کارت خود از این راه کسب درآمد کند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب؛

شاخص تلفات آب در آذربایجان‌غربی 26 درصد است


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: شاخص تلفات آب در استان آذربایجان‌غربی در حدود ۲۶ درصد و سرانه آب شرب مصرفی مردم استان نسبت به استانداردهای موجود بسیار زیاد است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از تزریق یک میلیون و 592 هزار دُز واکسن کرونا در هرمزگان خبر داد و گفت: خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف استان هرمزگان واکسینه شده است.
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع زلزله ۵ ریشتری در کوهرنگ، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات زلزله گزارش نشده است، اما قطعا این زلزله خسارات زلزله قبلی را تشدید می‌کند.
استاندار بوشهر با بیان این‌که هر جا دشمنان ما، آمریکا و هم‌پیمانانش وارد می‌شوند منشأ ناآرامی و بدبختی ملت‌ها هستند، اظهار داشت: نیروهای مسلح ما در هر منطقه‌ای وارد می‌شوند عامل صلح و امنیت و آرامش هستند.