اخبار منتخب استان‌ها

همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی با حضور اصحاب رسانه در اراک برگزار شد
دارنده مدال طلای ایران در مسابقات بین‌المللی موی‌تای:

ورزشکاران رزمی عصبی و خشن نیستند/ ماجرای افتخارات ملی

داوود عبدالمالکی، مربی موی‌تای و مسعود عبدالمالکی، ورزشکار موی‌تای مهمانان دیشب شب‌نشینی بودند؛ این دو برادر با حضور در برنامه از تجربیات خود در رشته ورزشی بوکس تایلندی صحبت کردند و ماجرای افتخارات ملی خود را با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.
رئیس شورای شهر انزلی در نطق پیش از دستور عنوان کرد:

استفاده از توان قانونی مدیریت شهری برای حمایت از تیم ملوان

رئیس شورای شهر بندرانزلی گفت: امروز نگرانی های در خصوص تیم ملوان به وجودآمده که جزو حواشی قلمداد می کنم اما به صراحت به مدیریت شهری اجازه میدهیم در زمینه هایی که قانون منعی برای شهرداری به وجود نیاورده با تمام توان از تیم پرافتخار ملوان حمایت کند.
نائب رئیس شورای شهر رشت گفت: زیرساخت های خدمات الکترونیک باید به سویی برود که شهروندان بتوانند با دسترسی به یک سامانه از حقوق و مزایای دریافتی مدیران شهری مطلع شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 3 شیراز اعلام کرد:

ثبت نام آغاز طرح نشاط معنوی در شیراز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه شیراز گفت: طرح نشاط معنوی در بقعه شاه داعی الله آغاز شد.
مسئول سازمان تربیت‌بدنی و ورزش سپاه استان:

لیگ والیبال بانوان در گیلان راه اندازی می شود

مسئول سازمان تربیت‌بدنی و ورزش سپاه استان گیلان گفت: در حوزه حمایت از تیم‌های ورزشی بانوان کم‌کاری بسیاری صورت گرفته و باید بپذیریم که تاکنون این حمایت‌ها بیشتر از تیم‌های ورزشی آقایان انجام شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس:

ریزگرد نمک سلامت مردم شیراز را تهدید می کند

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان فارس گفت: با خشک شدن تالاب دریاچه مهار لو و ته‌نشینی آب، شیراز با ریز گرد نمک روبه‌رو می شود.
لیگ یک فوتبال کشور در ایستگاه پایانی:

مردم فوتبال دوست انزلی در انتظار جشن خیابانی

ملوان بندر انزلی پس از مسجل کردن صعود خود به لیگ برتر فوتبال، امروز در شهر انزلی تلاش می کنند تا با پیروزی در برابر حریف خود، قهرمانی لیگ دسته یک کشور را همراه با هواداران خود جشن بگیرند.
استاندار گیلان با تاکید بر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان به فرمانداران و مسئولان شهری یاداور شد تا قبل از ورود دستگاه قضائی، خودشان با متخلفین ساختمانی برخورد های لازم را انجام دهند.
دود سیاهی که در تصویر مشاهده می کنید، حاصل از سوزاندن روزانه ۸ هزار تن آلاینده مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا است؛ دودی که نه تنها بسیاری از شهرهای شرق مازندران را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه به آسمان پناهگاه حیات وحش و ذخیره گاه زیست کره میانکاله نیز وارد می شود و در بسیاری از شهرهای شرق استان مازندران می توان به راحتی آن را مشاهده کرد.
دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

طرح انتخاب شهردار توسط مردم در پارلمان بررسی می شود

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: الگوی نادرست انتخاب شهردار می تواند با بررسی های بیشتر و دقیق مجلس، به انتخاب شهردار توسط مردم تغیر پیدا کند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این تورم و گرانی‌ها چیست؟ می‌گویند امتحان الهی است، اگر امتحان الهی‌ست فقط برای ما است؟ فقط برای ما ایرانی‌هاست؟ چطور در کنار ما کشور عراق این مصیبت تورم وگرانی را ندارند، یعنی خدا نمی‌خواهد آن‌ها را امتحان کند؟
کوه‌ها و ارتفاعات و چشم‌اندازهای زیبای کنگ یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی حومه مشهد به شمار می رود که برای فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مناسب است. کنگ به دلیل چشم اندازهای کوهستانی زیبا و وجود چشمه ها و درختان گوناگون بر دامنه کوهپایه های آن، بسیار مورد علاقه کوهنوردان می باشد. به دلیل استقرار سکونت گاه های آن بر روی کوهپایه ، با عنوان روستایی پلکانی و ماسوله ای خراسان شناخته شده که این موضوع نقش بسزایی در جذب توریسم خارجی داشته است.
وجود شکاف‌های عمیق در سقف غار سنگ شکنان جهرم زنگ خطر را برای این بنا به عنوان بزرگترین غار دست کند دنیا به صدا درآورده است.