پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ضمن گلایه از عدم دعوت شهردار تهران در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 31 هزار و 517 نفر در پایتخت به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمار کرونا در شبانه روز گذشته؛

کرونا جان ۱۲۲ هم وطن دیگر را گرفت

با فوت ۱۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان به ۸۱ هزار و ۶۳ نفر رسید.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته در کشور ۱۶۱ تن به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست دادند و در این بازه زمانی ۱۵۲۷ بیمار نیز در بیمارستانها بستری شدند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود مشاهده روند کاهشی در تعداد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور، وضعیت بیماری همچنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در برخی شهرستان‌های با وضعیت قرمز، سویه‌های کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۲۱۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.
مدیر گروه تحقیقات واکسن برکت اعلام کرد: در حال حاضر یک میلیون دز واکسن تولید کرده‌ایم و آمادگی داریم بعد از طی مراحل قانونی آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۷۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۹ هزار و ۷۴۱ نفر رسید.
بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ طی شبانه روزگذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹ هزار و ۵۶۸ نفر رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان:

۳۴۰ هزار نمونه تست کرونا در استان گرفته شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون بالغ بر ۳۴۰ هزار نمونه تست کرونا انجام شده که ۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مثبت شناسایی شده است.

سردرگمی در میان ثبت‌نام یا مراجعه حضوری، تشکیل صف از اولین ساعت‌های صبح، ابهام در مراکز محله‌ای توزیع واکسن. در گروه سنی 70 سال به بالا همچنان خبر می‌رسد که فارغ از اینکه در سایت رسمی وزارت بهداشت ثبت نام کرده یا نکرده باشید، صف‌های سحرگاهی ثبت‌نام حضوری احتمال دریافت واکسن را بالاتر می‌برند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۱۱هزار و پنج بیمار جدید کووید ۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه ۲۵۱ تن نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تزریق واکسن کرونا تست PCR مثبت می‌شود؟، گفت: معمولا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، اما ممکن است در موارد بسیار نادر شاهد این موضوع باشیم و احتمال دارد که فرد پیش از تزریق واکسن ناقل این بیماری و در حال طی دوره کمون بوده است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۲۱۶ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۸ هزار و ۵۹۷ نفر رسید.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: احتمالا با تصویب این ستاد همزمان با تعطیلات نیمه خرداد به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره)، ترددهای جادهای ممنوع می شود. برای انتخابات نیز زمینه استعلام وزارت کشور برای شناسایی افراد مبتلا به کرونا فراهم می شود.