پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی آموزش و پرورش درباره مطالبه واکسیناسیون دانش آموزان با توجه به احتمال بازگشایی مدارس گفت: فعلا وزارت بهداشت و درمان هیچ مجوزی را برای دانش آموزان یا سنین زیر ۱۸ سال برای هیچ بخشی صادر نکرده است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با بیان اینکه روند کاهشی بیماری کووید-۱۹ در تهران بسیار بطئی، کند و در عین حال سینوسی است، گفت: با توجه به این روند همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد که اگر کاهش سطح رعایت پروتکل‌ها را داشته باشیم، ممکن است موج جدید ایجاد شود.
سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اقدامات هلال احمر برای واردات واکسن کرونا و ادامه روند آن، گفت: واردات واکسن و ادامه آن وابسته به میزان تولید داخلی است و تا زمانی که لازم باشد ما به دنبال واردات واکسن هستیم.

عضو کمیته علمی کرونا و رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مردم در رابطه با روند واکسیناسیون نگران هستند و اگر دستشان به واکسن از هر طریقی برسد، سعی می‌کنند برای خود و خانواده تهیه کنند، هر کسی هم بر اساس وضع مالی که دارد این کار را انجام می‌دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته در کشور، ۱۰هزار و ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه ۱۳۴ تن نیز به دلیل این بیماری جان باختند.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: کروناویروس سریعتر از روند واکسیناسیون در دنیا در حال گسترش است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۸۷ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۲ هزار و ۹۸ نفر رسید.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۱۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۹۱۱نفر رسید.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۱۲۴ بیمار در شبانه روز گذشته

با فوت ۱۲۴ بیمار در شبانه روز گذشته مجموع جان باختگان کرونا در کشور به ۸۱ هزار و ۷۹۶ نفر رسید.
آمار روز پنج شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، نشان می‌دهد که روند ابتلا به کرونا در کشور، دوباره صعودی شده و این می تواند زنگ خطر ورود به موج پنجم بیماری باشد.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:

دوز دوم واکسن سینوفارم را برکت بزنید

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر دوز اول واکسن کرونا را سینوفارم تزریق کرده‌اید، می‌توانید دوز دوم را واکسن ایرانی برکت بزنید.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: واکسن ایرانی فخرا در تراز واکسن‌های جهانی است و برتری‌هایی نیز نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارد.