پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس جدیدترین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۳۳۷ به ۱۸۴ شهر کاهش یافت.
آمارها نشان می دهد که مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۴۳۱ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۳۴۷ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۲۱ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۶۰ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۹۶ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
گویا قرار است همه امواج کرونا و وجوه مختلف آن در کشور ما ظهور و بروز داشته باشد و با وجود فرصت‌های متعدد همواره از این همه‌گیری عقب باشیم! حدود 2ماه پیش که سویه جدید کرونا در آفریقای‌جنوبی شناسایی شد و پس از آن به ‌سرعت به دیگر کشورها سرایت کرد فرصت مغتنمی بود که تصمیمات لازم برای عدم نفوذ آن به کشورمان اتخاذ شود یا حداقل کنترل دقیق آن در دستور کار قرار گیرد،متاسفانه انفعال در برابر آن تا جایی پیش رفت که گویی هیچ راهی برای مقابله با این موج جدید وجود ندارد و باید از آن استقبال کنیم!
وزارت بهداشت اعلام کرد: متاسفانه طی شبانه روز گذشته در کشور ۲۲۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در همین بازه زمانی ۲۲هزار و ۷۳ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند.
وزیر بهداشت در مکاتبه‌ای از رئیس کل گمرک ایران خواسته که هماهنگی‌های لازم جهت مرجوع شدن ۸۲۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا به لهستان انجام شود.

نتایج اولیه از یک مطالعه تکمیلی روی دریافت‌کنندگان واکسن اسپوتنیک وی(Sputnik V) نشان داده که داوطلبان دریافت‌کننده این واکسن یک سال پس از اولین تزریق سطح نسبتا بالایی از آنتی‌بادی‌ها را حفظ کردند.
عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا با تاکید بر اینکه مدت قرنطینه‌ امیکرون پنج روز نیست، گفت: بهتر است مبتلایان به اُمیکرون حداقل ۱۰ روز تا ۲ هفته قرنطینه بمانند و در این مدت از حضور در مشاغل خودداری کنند.