پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این که هنوز خیالمان از امیکرون راحت نیست درباره بروز موج هفتم بیماری پس از تعطیلات نوروز هشدار داد.

سویه دلتاکرون که در اوایل سال جاری میلادی در برخی از نقاط جهان شناسایی شده بود, توسط مقامات بهداشتی فرانسه شناسایی شده و به ثبت رسیده است.
فوق تخصص ریه درباره اینکه «آیا هر نوع سرفه‌ای نشان از ابتلا به کروناست؟»، گفت: متأسفانه روشی وجود ندارد که بگوییم سرفه کردن نشانه کروناست یا سرفه فرد، علت دیگری دارد.

روند کاهشی آمار جان‌باختگان کرونایی:

139 بیمار دیگر جانباختند

وزارت بهداشت اعلام کرد:تا کنون ۶۳ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۳۲۲ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۶۷ نفر دُز دوم و ۲۴ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۳۰۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران:

نباید بگذاریم دوباره روزهای سخت کرونا بیاید

رئیس زاده گفت: آمار پایین مبتلاها و فوتی‌های کرونا ناشی از پوشش واکسیناسیون مردم بوده و امروز ما جزء کشورهای برتر در حوزه واکسینه کردن مردم هستیم.
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۸ هزار و ۱۱۶ نفر رسید و ۶ هزار و ۴۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از تخت‌های بستری در این بیمارستان در خدمت کرونا قرار دارد و ۷۰ درصد از مراجعه‌کنندگان را بیماران اُمیکرون تشکیل می‌دهند.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه آمارهای مرتبط با کرونا در تهران نزولی است، گفت: با توجه با تجربه سایر نقاط دنیا که هنوز درگیر موج هفتم بیماری نشدند، در ایران هم اگر اتفاق خاصی نیفتد و مردم هم در سفرها پروتکل‌ها را رعایت کنند مشکل خاصی پیش نخواهد آمد.
مدیر تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به ساخت واکسن رازی کووپارس بر پایه پروتئین نوترکیب گفت: این واکسن با افزایش ۱۸ برابری تولید آنتی بادی های بدن، ایمنی قابل توجهی برای مصرف کننده ایجاد می‌کند.
مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۴۴۴ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۱۲۹ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۱۰ هزار و ۲۱۳ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۷۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۶۱۴ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
ستاد ملی مقابله با کرونا نیز اعلام کرد که از ۲۰ اسفند و همزمان با شروع سفرهای نوروزی، خودروی افرادی که سه دز واکسن را دریافت نکرده‌اند، بر اساس کد ملی متصل به پلاک خودرو به ازای هر ۲۴ ساعت تردد یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.
رئیس اداره مراقبت‌ مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت ‌بهداشت با بیان اینکه قبل از سفر دُز سوم واکسن را تزریق کنیدگفت: مشخص نیست تا عید نوروز به این هدف دست می‌یابیم یا خیر ولی ستاد ملی کرونا بر اساس شواهد تصمیم می‌گیرد.