جهان اطراف

محرومیت ایتالیا از گاز روسیه به طور متوسط ​​سالانه 2 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال‌های 2022-2023 کاهش می‌یابد.
Inter RAO که تنها واردکننده برق از روسیه به لیتوانی بود، تعلیق تحویل را تایید کرد. اوایل این ماه، شعبه Nordic Inter RAO نیز تامین برق به فنلاند را متوقف کرد.
تولید گاز خشک آمریکا به ۹۶.۷۱ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۲ و به ۱۰۱.۷۱ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۳ از سطح رکورد ۹۳.۵۵ میلیارد فوت مکعب در روز در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد.
وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی اظهار کرد: قیمت جهانی روغن خوراکی احتمالا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بالا خواهد ماند و انتظار می‌رود تقاضای اتحادیه اروپا در کوتاه‌مدت به دلیل عرضه کم روغن آفتابگردان و سویا افزایش یابد.
تولید نفت خام عمان به تنهایی در این مدت ۱۲.۲ درصد افزایش داشته است، در حالی که تولید میعانات نفتی عمان در پایان مارس گذشته ۲.۷ درصد نسبت به پایان مارس ۲۰۲۱ کاهش یافته است.
این افزایش دومین افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ۱۶ مارس ۲۰۲۲ است. در آن زمان، فدرال رزرو به ترتیب نرخ بهره را از نزدیک به صفر به ۰.۲۵ درصد افزایش داد و اهداف بعدی هدف ۰.۲۵ و ۰.۵۰ درصد است.
خانواده‌های انگلیسی به طور فزاینده‌ای برای کمک‌های اضطراری به بانک‌های مواد غذایی متکی هستند.
وزیر انرژی اتریش گفت: «اتریش 80 درصد وابسته به گاز روسیه است. بنابراین تحریم گاز این کشور در حال حاضر برای ما ممکن نیست، همان‌طور که برای سایر کشورها هم امکان ندارد. ماهیت تحریم‌ها این است که به ما اجازه دهد ماندگارتر از ولادیمیر پوتین باشیم. اما این کار بدون گاز غیرممکن است».
رییس‌جمهور اندونزی اعلام کرد هدف از ممنوعیت صادرات روغن پالم اطمینان از دسترسی آسان مردم کشورش به محصولات غذایی با قیمت مناسب است.
آلمان اعلام کرد در صورت توقف واردات انرژی از روسیه، ذخایر گاز این کشور تنها تا پایان تابستان یا اوایل پاییز دوام می‌آورد، پس مردم باید صرفه‌جویی کرده و از تعداد دفعات دوش آب گرم خود کم کنند.