جهان اطراف

شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد جریان گاز در نورد استریم ۱ روز چهارشنبه به ۳۳ میلیون متر مکعب در روز کاهش پیدا خواهد کرد که نصف جریان فعلی است زیرا بر اساس دستورالعمل یک دیده بان صنعتی، لازم است فعالیت یک توربین گازی زیمنس در یک ایستگاه تقویت فشار متوقف شود.

فدرال رزرو آمریکا امیدوار است بار دیگر بتواند تورم را بدون ایجاد انقباض اقتصادی کاهش دهد، در حالی که انتظار می‌رود چهارشنبه آینده افزایش قابل توجهی در نرخ‌های بهره کلیدی را تصویب کند.

برای اولین بار در قرن؛

روسیه بدهی خارجی خود را نکول کرد

آژانس رتبه‌بندی مودی تأیید کرد که روسیه برای اولین بار در یک قرن گذشته پس از تأیید اینکه دارندگان اوراق قرضه سود ۱۰۰ میلیون دلاری دریافت نکرده‌اند، بدهی خارجی خود را نکول کرده است.
در حالی که نرخ تورم در زیمبابوه از ۱۹۱ درصد گذشته است بانک مرکزی این کشور به منظور مهار تورم قصد دارد نرخ بهره بانکی را سه رقمی کند.

کارشناسان اقتصادی:

آمریکا درگیر رکود تورمی شد

یک کارشناس اقتصادی گفت: بحران کنونی در حال گسترش بیشتر است، زیرا شرکت ها نمی توانند هزینه ها را به مصرف کنندگانی که از قبل نسبت به آینده اقتصاد بدبین هستند و افزایش احتمال سقوط به رکود و در نتیجه از دست دادن شغل، که آنها را به سمتی سوق می دهد، منتقل کنند.
وزارت دارایی آلمان اعلام کرد: مالیات تخمین زده شده آلمان در پنج ماه اول سال ۱۵.۱ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.
کاهش عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم به آلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا قیمت گاز در این قاره را در روز سه‌شنبه دو رقمی کرد. شاخص قیمت گاز در اروپا 13 درصد بالا رفته و قیمت گاز در انگلیس 11 درصد افزایش‌یافته است.
بایدن در کنفرانس اتحادیه در فیلادلفیا گفت: «من از نزدیک با شرکای اروپایی خود کار می‌کنم تا ۲۰ میلیون تن غلات مسدود شده در اوکراین را وارد بازار کنیم تا به کاهش قیمت مواد غذایی کمک کنم.

محرومیت ایتالیا از گاز روسیه به طور متوسط ​​سالانه 2 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال‌های 2022-2023 کاهش می‌یابد.
Inter RAO که تنها واردکننده برق از روسیه به لیتوانی بود، تعلیق تحویل را تایید کرد. اوایل این ماه، شعبه Nordic Inter RAO نیز تامین برق به فنلاند را متوقف کرد.