جهان اطراف

وزیر امور خارجه اردن گفت: سفر من به تهران با هدف حل اختلافات بین دو کشور به طور صریح و شفاف صورت گرفته است؛ به نحوی که منافع دوجانبه ما تامین شود.

ارتش رژیم صهیونیستی که پس از گذشت ۱۰ ماه موفق به دستیابی به اهداف متوهمانه از جنگ علیه نوار غزه نشده، به کشتار غیرنظامیان پناه گرفته در مدارس روی آورده است تا از این طریق مقاومت فلسطین را وادار به تسلیم کند.

در یادداشتی در یک رسانه صهیونیستی مطرح شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر، به جای قبول کردن مسئولیت خود در «بدترین فاجعه تاریخ اسرائیل»، شعارها و تبلیغات دروغین به دنبال صلب مسئولیت از خود بوده‌اند، در حالی که گریزی از نقش آن‌ها در وضع موجود اراضی اشغالی نیست.

وزارت خارجه سوریه در پیامی برای کره شمالی ضمن تسلیت به این کشور به دلیل تلفات سیل، با سران، دولت و ملت کُره ابراز همبستگی کرد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز (یکشنبه) گفت: وزیر دفاع این کشور در مکالمه تلفنی اخیر با همتای آمریکایی خود پیامی ارسال کرد و دو طرف توانستند از بروز چرخه تشدید تنش‌های دیگر جلوگیری کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» روز شنبه اعلام کرد نهادهای اجرایی و شورای مشورتی آن، روند مشورت‌ها برای انتخاب رئیس جدید جنبش به‌عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه را آغاز کرده‌اند و پس از پایان رایزنی‌ها، رئیس جدید دفتر سیاسی اعلام خواهد شد.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر در آمریکا امروز اعلام کرد: «دونالد ترامپ» دبه کرد؛ ۱۰ سپتامبر در «فاکس نیوز» مناظره نمی‌کنم.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای در واکنش به بمباران مدرسه «حمامه» شهر غزه که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شده است، اعلام کرد دشمن صهیونیست بر ادامه نسل‌کُشی از طریق هدف قرار دادن غیرنظامیان اصرار دارد.

منابع رسانه‌ای از سفر بی‌نتیجه هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به قاهره و بازگشت زودهنگام آن به دلیل اختلافات میان مقامات این رژیم پرده برداشتند.

سازمان آگهی های پرسون