حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت مسئول واردات واکسن نیست اما ما به دلیل افزایش شیوع بیماری و عدم قطع زنجیره انتقال اقدامات موثری را در زمینه تهیه واکسن انجام داده‌ایم.
وزیر نیرو گفت: دولت دچار محدودیت‌های مالی خاصی است و در صورت برخی گشایش‌ها امکان تامین منابع دولتی برای اجرای پروژه‌های مربوط به حوزه آب و فاضلاب خوزستان، از شرایط بهتری برخوردار می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی خدمات داخلی شبکه ملی اطلاعات باید بر خدمات خارجی مزیت رقابتی داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش درباره پرشدن ظرفیت برخی مدارس برای ثبت نام دانش آموزان و اقدامات لازم برای کاهش مشکلات ثبت نام در مدارس گفت: هیچ خانواده‌ای نباید نگران باشد، برای همه دانش آموزان تمهید کرده‌ایم. در سامانه امکان انتخاب چند مدرسه وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تایید صدور حکم تخلیه برای مستأجران در شرایط کرونایی،‌گفت: اگر بازار کالای سرمایه‌ای تغییر کند، قیمت مسکن افزایش می‌یابد.
وزیر نیرو با اشاره به وضعیت صنعت برق کشور اعلام کرد : تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد صنایع بتوانند وضعیت خود را بهبود دهند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تزریق ۷ هزار میلیارد تومانی جدا از بودجه مصوب، به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

ظریف در نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد؛

تنها پاسخ مناسب به بحران‌های شدید جهان، چند جانبه گرایی است

وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در نشست میان دوره ای (مجازی) وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد تاکید کرد: چند جانبه گرایی تنها پاسخ مناسب به بحران‌های شدید جهان است و جنبش عدم تعهد به عنوان یک سکوی بین‌الدولی برجسته می‌تواند فرصتی مناسب را به منظور ارتقا و تقویت مشارکت جهانی در برهه زمانی افزایش یکجانبه گرایی و حمایت‌گرایی در صحنه بین الملل فراهم نماید.
وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رئیس جمهور منتخب:

شرایط ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی فراهم است

در شرایطی که تا پیش از این مهلت بازپرداخت وام مسکن ملی ۱۲ سال بود، بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی به ۲۰ سال افزایش یافت؛ او همچنین به رئیسی، رییس جمهور منتخب دوره سیزدهم گفته که شرایط فنی، اجرایی و نیروی انسانی برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی فراهم است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما بر خود مکلف می‌دانیم به مردم خدمت کنیم، گفت: اما بدانید تاوان برخی ندانم کاری‌هایی را می‌دهیم که می‌شود در پیک‌های متعدد بار آن را از دوش همکاران من برداشت.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هرچه بنیان خانواده‌ها در هر جامعه‌ای مستحکم تر باشد حرکت آن جامعه و کشور منسجم تر و بهتر خواهد بود، گفت: تمایل به ازدواج و تشکیل خانواده چالش عمده مسئولین فرهنگی و حاکمان کشور است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با هدف تسهیل دستیابی جامعه هدف به مسکن، ۵۵ درصد قیمت مسکن ملی وام داده می‌شود، گفت: مسکن مهر را تکمیل کردیم و به دولت سیزدهم انتقال داده نمی‌شود.
ظریف در پیامی به بیست و ششمین سالگرد قربانیان سربرنیتسا مطرح کرد؛

به حمایت از استقلال همه اقوام در بوسنی و هرزگوین متعهدیم

نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران با شرکت در آیین بیست و ششمین سالگرد قربانیان سربرنیتسا در بوسنی و هرزگوین پیام وزیر خارجه کشورمان را قرائت و بر بسط روابط دو کشور تاکید کرد.
وزیر کشور گفت:‌ ۵۳۲ مصوبه از ۵۶۳ مصوبه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا(معادل ۹۴درصد) اجرایی شده و ۳۱ مصوبه که صرفاً مربوط به مصوبات آخرین جلسات ستاد ملی می‌باشند (کمتر از۶ درصد) در دستور کار پیگیری قراردارد.