حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر راه و شهرسازی گفت: تراکم مسکن مهر ۱۲۰ واحد در هکتار بود که ما این را در طرح نهضت ملی مسکن به یک‌سوم کاهش داده‌ایم و فاصله بلوک‌ها را زیاد کرده‌ایم.
حسین امیرعبداللهیان در دیدار با لوئیجی دی‌مایو وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا گفت: اراده ما رسیدن به توافق خوب در کمترین زمان است، اما این که چند روز و یا چند هفته طول بکشد، کاملا به رفتار و اراده آمریکا و توجه اروپا وابسته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با دست اندرکاران جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: استان همدان ظرفیت های بالایی برای انجام رویدادهای مهم فرهنگی دارد و تلاش ما بر این است که زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های این استان را افزایش دهیم.
وزیر ورزش و جوانان در مورد تصمیم هیات رییسه فدراسیون فوتبال در رابطه با عزل موقت شهاب الدین عزیزی خادم، تصریح کرد: این موضوع را شنیدیم، هنوز به صورت رسمی به ما اعلام نشده است. هر فدراسیونی برای خودش اساسنامه دارد و هیات رئیسه آن با حدود اختیارات مشخص اقدام می کند.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دولت قبل در سه سال برای طرح رتبه بندی معلمان ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده بود اما دولت سیزدهم در یکسال ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لیستی که از نهادهای امنیتی اصلی کشور دریافت کردیم بیش از 100 نفر افرادی که عمدتاً رسانه‌ای، خبرنگار یا فعالان فضای مجازی بودند، در این لیست وجود داشت که این افراد در واحدهای اقتصادی و صنایع بزرگ در سطوح بالا یعنی عضو هیأت‌مدیره و مدیرعامل منصوب شده بودند.
وزیر آموزش و پرورش از رایزنی‌ها در زمینه برگزاری آزمون استخدامی با جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: احتمالا کار مشترک بین سازمان سنجش، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش خواهیم داشت و اگر شرایط مساعد باشد و بتوانیم امنیت آزمون را برگزار کنیم، قبل از سال جدید، آزمون استخدامی را برگزار می‌کنیم. در هر حال به‌زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در اجرای ۴۸ از سرمایه‌گذاری تکراری و اشباع جلوگیری کرده و حتی اجازه نخواهیم داد که به سمتی برویم که حلقه‌های مفقوده را جایگزین کنیم.
وزیر کشاورزی خبر داد؛

مرتفع شدن صادرات کیوی به هند

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشتند: استفاده ما از همه ظرفیت‌ها در حوزه تجارت کشاورزی است، و به زودی صادرات کیوی به هند خواهیم داشت
وزیر نفت با تشریح اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها رخ داده است، با اشاره به اقداماتی که موجب عبور از سرمای زمستان امسال بدون قطعی گاز شده است، درباره واردات بنزین و گازوئیل در سالهای آتی هشدار داد.
​وزیر آموزش و پرورش در دیدار با فرهنگیان نوشهر و چالوس گفت: تلاش می کنم تا مطالبات معلمان و جامعه فرهنگیان به شیوه‌ای منطقی محقق شود.
کاهش شدت بیماری و تعداد مرگ و میر نتیجه تزریق واکسن کرونا است/ 5 ماهه 134 میلیون دز واکسن تزریق شد
گروه استان‌ها-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون جلو ویروس اومیکرون را نمی‌گیرد، اما می‌تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد با این حال در طول پنج ماه گذشته ۱۳۴ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تسریع و تامین مالی اجرایی کردن پروژه ایجاد «دروازه اکو» (ECO GATE) بین کشورهای عضو اکو، به منظور بهره‌مندی کشورهای محصور در خشکی، تسهیلات و تخفیفات بندری پیشنهاد داده شد.