حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

تلاش برای ساخت هنرستان‌ در هر شهرستان

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تلاش کنیم تا در هر شهرستان، با توجه به شرایط اقلیمی و بومی و به اقتضای محیط، هنرستان‌هایی را بسازیم و با مهارت آموزی به دانش آموزان به سمت تامین نیازهای آن شهرستان حرکت کنیم.
وزیر ارتباطات گفت: برای کسب و کار‌ها هدف‌گذاری کرده‌ایم حداقل سرعت اینترنت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را که تقریبا ۱۰ برابر سرعت فعلی است، فراهم کنیم.همچنین در دولت سیزدهم به دنبال راه‌اندازی شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه برای اصلاح تعرفه‌های حوزه فناوری کارگروهی تشکیل شده عنوان کرد: در نظر داریم روشی را اجرا کنیم که در آن فشاری از نظر مالی و اقتصادی به مردم وارد نشود.
به گفته وزیر نفت، مصرف بنزین کشور در فاصله روزهای ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ با میانگین روزانه ۱۱۶ میلیون لیتر در مقایسه با روزهای ابتدایی اسفندماه با میانگین روزانه ۹۵ میلیون لیتر، ۲۳ درصد افزایش یافت.
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز تحویل واحدهای مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است و عملیات ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی جدید نیز‌ سال آینده آغاز خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه افزایش تولید خودرو و آغاز واردات از خرداد ماه خبر داد و در مورد واگذاری سهام دولتی در خودروسازها گفت: در چند ماه آینده بلوک سهام‌ها در بورس عرضه می شود و کم کم به سمت واگذاری مدیریت دولتی حرکت می‌کنیم.
وزیر بهداشت با بیان این که ارز ترجیحی، ضدتولید است، گفت: ایستادن مردم در صف دارو باعث خجالت است و باید داروی بیماران مزمن قابلیت تحویل به منزل آنها را داشته باشد.