حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر آموزش و پرورش از اجرای آزمایشی تغذیه رایگان دانش‌آموزان در مناطق محروم دو استان خبر داد و گفت: بسته امنیت غذایی به حداکثر 5 میلیون دانش‌آموز مناطق لازم‌التوجه از مهر امسال ارائه می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت که سامانه‌ای طراحی شده که براساس آن قیمت خرید نان برای مصرف‌کنندگان متعارف و عادی تفاوتی نمی‌کند، اما از طرفی انگیزه‌ای هم برای قاچاق باقی نمی‌ماند.
وزیر صمت با اشاره به نزدیکی‌های ایران و اندونزی گفت: امیدواریم بتوانیم روابط اقتصادی دو کشور را همپای روابط فرهنگی و سیاسی، تعمیق بخشیم.
وزیر اقتصاد گفت: با زیرساختی که دولت طراحی کرده، تا پایان امسال نرخ نان سنتی برای مردم هیچ‌گونه افزایشی نخواهد داشت باوجوداینکه نرخ آرد اصلاح خواهد شد تا جلوی قاچاق گرفته شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: خدمات درمان ناباروری باید به نفع مردم اصلاح شود و این وضعیت با نظارت بیشتر بر عملکرد این مراکز و کمک بیمه ها در پوشش بیشتر خدمات، اصلاح شود.
وزیر نفت در صفحه شخصی خود عنوان کرد: در آستانه عید سعید فطر، متناسب‌ سازی مستمری و مقرری سال 1400 بازنشستگان نفت را در هیئت امنا صندوق نفت تصویب کردیم.
وزیر نفت گفت:‌ امروز دیگر مسأله فلسطین فقط مربوط به مردم فلسطین نیست بلکه مربوط به جهان اسلام است و تنها راه آزادسازی مناطق اشغالی، مقاومت است.
وزیر اقتصاد گفت: تکلیف بودجه ۱۴۰۱ به دولت در مورد ارز ترجیحی مشخص است ، در تشبیهی دقیق ما در دولت به دنبال آنیم که مزرعه اقتصاد ایران به جای آبیاری غرقابی، هوشمندانه و هدفمند آبیاری کنیم و یارانه ها واقعا موجب حفظ پرداخت از جیب اقشار هدف شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به نبود زیرساخت‌های کافی و آماده نبودن بیمه‌ها، یارانه‌ دارو مانند گذشته اعمال می‌شود.