حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر کشور گفت: کار «متروپل» از باب یک موضوع بحرانی خاتمه پیدا کرد و پرونده آن بسته شده است.
از ماه‌ها قبل بحث لزوم تغییرات در کابینه اقتصادی دولت از سوی کارشناسان و حتی برخی از نمایندگان مجلس شنیده می شد؛ در این رابطه با تشدید انتقادات نسبت به عملکرد برخی از وزاری اقتصادی دولت سیزدهم، نوک پیکان منتقدان بر روی وزیر کار و وزیر صمت نشانه رفته بود؛ به طوریکه از دی ماه سال گذشته جمع آوری امضاها از سوی برخی از نمایندگان مجلس برای استیضاح فاطمی امین آغاز شده و در حالی که برخی از نمایندگان مخالف وزیر صمت معتقد بودند این امضاها از حد نصابش نیز بیشتر شده است، همچنان هیات رئیسه مجلس از اعلام وصول این استیضاح خودداری می کرد.
احمد وحیدی صبح امروز - دوشنبه ۳۰ خرداد - در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» اظهار کرد: گفتمان‌ها پیش از اینکه خلق شوند، کشف می‌شوند، گفتمان‌ها دارای زمان و مکان هستند..

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: در اقتصاد ایران زمانی می‌توان گفت که به سمت اقتصاد مردمی حرکت شده که دسترسی بیشتر طبقات مختلف مردم به سرمایه‌ها و مواهب اقتصادی محقق شود، مردم از منافع تولید و درآمدهای کشور بیشتر بهره‌مند شوند و بتوانند نقش‌آفرینی بیشتری در تولید و فعالیت‌های اقتصادی داشته باشند.
سید جواد ساداتی نژاد گفت: در مورد خرید تضمینی دام زنده یعنی گوشت قرمز نیز همین مسیر در هفته آینده با برداشتن گام‌های موثری پیگیری و محقق خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: نیروهای مسلح در بخش مهمی از گردشگری دریایی می توانند به ما کمک کنند، سواحل مکران یک موقعیت استثنایی است ارتش اعلام آمادگی کرده و قرار شده با امیر سیاری برنامه های مشترک و سفری به منطقه داشته باشیم.
ما ۱۴ بازار داریم که چهار مورد آن مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت است ۱_ کالاهای منبع، ۲_ کالاهای واسطه‌ای، ۳_ بازار خدمات و ۴_ بازار ماشین‌آلات. ما در بازار و بخش تولید یک بحث گرانی را داریم و یک بحث گرانفروشی را تجربه می‌کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از اجرای آزمایشی طرح هوشمندسازی توزیع یارانه آرد در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با احصا و شناسایی نقاط ضعف این طرح آن را در کل کشور اجرا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور مستمر وضعیت مسافران سانحه ریلی پیگیری و رسیدگی به آنها در دستور کار ویژه باشد و لازم است نتیجه نهایی از سوی کمیسیون بررسی سانحه برای اطلاع عموم در روزهای آتی منتشر شود.
بهرام عین اللهی در دیدار با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه ضمن تاکید بر تحکیم روابط دوستانه دو کشور ایران و سوریه، از گسترش همکاری پزشکی بین این دو کشور استقبال کرد.
وزیر نیرو با اشاره به نقش موثر تجار در افزایش حجم معاملات ایران و قطر، گفت: سند حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی ایرانی و قطری در اجلاس هشتم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور امضا خواهد شد.
در قرارگاه انتظامی، امنیتی و ترافیکی روح الله؛

وزیر کشور: دشمن به دنبال کشاندن مردم به سوی اعتراضات است

احمد وحیدی وزیر کشور با بیان این که امروز دشمن به دنبال اذیت مردم و کشاندن آنان به سوی اعتراضات است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای محسوب می شود و به همین خاطردشمن به دنبال آسیب است.
وزیر نفت گفت: تحریم‌کنندگان تصور می‌کنند با ابزار تروریستی تحریم می‌توانند مانع توسعه و پیشرفت ایران شوند، اما این تحریم‌ها شمشیری دولبه است که گریبانگیر خودشان شده است.
وزیر کشور در بازدید از کارخانه اسنا گروه بهمن خودرو گفت: بایستی با تمام ظرفیت تولید داخل را در کشور تقویت بخشیم و این آمادگی در کارخانه بهمن خودرو وجود دارد.