حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر صمت به توضیحاتی درباره شرایط حذف قرعه کشی خودرو پرداخت و گفت: آیین نامه واردات خودرو فردا در جلسه هیأت دولت تعیین تکلیف خواهد شد.
وزیر علوم:

کنکور حذف نمی شود

وزیر علوم گفت: رفع معضل بیکاری را باید در دستور کار قرار دهیم ولی در حال حاضر جز برگزاری کنکور راهی وجود ندارد.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران در مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹، از جمله در زمینه تولید واکسن، کشور را از ماه‌ها قبل برای از سرگیری گردشگری داخلی و پذیرش مجدد گردشگران بین‌المللی آماده کرده است. امیدواریم‌با فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا و ایمنی کامل بشر در برابر این ویروس نابودگر، یک بار دیگر شاهد جریان‌های گردشگری در بین کشورهای اسلامی، به ویژه نمایش اتحاد مسلمانان در مراسم حج باشیم.

وزیر اقتصاد گفت: برخی سایت‌ها در روزهای اخیر القا کردند که در سال آینده تورم وجود خواهد داشت و از گفت‌وگوی خبری رییس‌جمهور این مطلب را القا کردند، در حالی که این سخن تحریک شیطنت آمیز سخنان ایشان است.
وزیر علوم صبح امروز از حوزه امتحانی داوطلبان آزمون سراسری در دانشگاه امیرکبیر بازدید و به سوال خبرنگاران درباره تغییرات کنکور از سال ۱۴۰۲ پاسخ داد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق که در تهران بسر می برد، آخرین تحولات منطقه و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
سیدرضا فاطمی امین در این نامه با اشاره به اینکه اجرای قانون بودجه در خصوص نرخ ارز مبنای محاسبه تعرفه واردات (بند ه تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱)، با شرایط متفاوتی نسبت به زمان تهیه لایحه مواجه شده است.
وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد که طرح «واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی» از اولویت خارج شده است.
وزیر راه و شهرسازی از بررسی پیشنهادات وزارت راه در رابطه با بازار اجاره مسکن در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد و گفت: اگر صاحبخانه‌ها اطلاعات معاملات و اجاره املاک خود را ثبت نکنند دچار مشکل می‌شوند.
وزیر کشور گفت: کار «متروپل» از باب یک موضوع بحرانی خاتمه پیدا کرد و پرونده آن بسته شده است.
از ماه‌ها قبل بحث لزوم تغییرات در کابینه اقتصادی دولت از سوی کارشناسان و حتی برخی از نمایندگان مجلس شنیده می شد؛ در این رابطه با تشدید انتقادات نسبت به عملکرد برخی از وزاری اقتصادی دولت سیزدهم، نوک پیکان منتقدان بر روی وزیر کار و وزیر صمت نشانه رفته بود؛ به طوریکه از دی ماه سال گذشته جمع آوری امضاها از سوی برخی از نمایندگان مجلس برای استیضاح فاطمی امین آغاز شده و در حالی که برخی از نمایندگان مخالف وزیر صمت معتقد بودند این امضاها از حد نصابش نیز بیشتر شده است، همچنان هیات رئیسه مجلس از اعلام وصول این استیضاح خودداری می کرد.
احمد وحیدی صبح امروز - دوشنبه ۳۰ خرداد - در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» اظهار کرد: گفتمان‌ها پیش از اینکه خلق شوند، کشف می‌شوند، گفتمان‌ها دارای زمان و مکان هستند..

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: در اقتصاد ایران زمانی می‌توان گفت که به سمت اقتصاد مردمی حرکت شده که دسترسی بیشتر طبقات مختلف مردم به سرمایه‌ها و مواهب اقتصادی محقق شود، مردم از منافع تولید و درآمدهای کشور بیشتر بهره‌مند شوند و بتوانند نقش‌آفرینی بیشتری در تولید و فعالیت‌های اقتصادی داشته باشند.