یادداشت‌ها

دشمن نیز می‌داند که قطار رشد و پیشرفت کشور در سایه انقلاب اسلامی بر پایه حمایت مردمی که دل در گرو این کشور و انقلاب دارند متوقف شدنی نیست، اما دست از سنگ‌اندازی به این قطار در حال حرکت بر نمی‌دارد و هر بار به روشی ایجاد مزاحمت می‌کند، اگر ما به‌اندازه کافی قوی شویم و درست عمل کنیم، به فرموده امام راحل، آمریکا و همه یاران و انصارش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند... و به همین روال بوده است که تاکنون نتوانسته‌اند هیچ غلطی بکنند.
ما در یک وضعیت خاصی قرار داریم که اراده تصمیم‌ سازان ایران بسیار مهم است تا در وقت مناسب، اراده قاطع خودشان را برای احیای برجام با توجه به امکانات و اوضاع و احوال و اتفاقاتی که افتاده، نشان دهند. چون این برجام دیگر برجامی نیست که 2015 به حالت اجرا درآمده.
اداره کشور با شعار غیر ممکن است با عملگرایی کشور اداره می‌شود، عملگرایی جز با استفاده از اشخاص شایسته و دلسوز، ممکن نخواهد بود.
اساس مصوبه “مولدسازی دارایی های دولت” امر تازه ای نیست؛ زیرا در جزء(۲)بند (و) تبصره (۲) و نیز بند(د) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به این موضوع پرداخته شده بود و دولت دوازدهم نیز در جلسه ۴ خرداد ۱۴۰۰ “آیین نامه اجرایی مولدسازی دارایی های دولت” را تصویب کرده و در ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.

در سطح خانواده وقتی امکان تامین معیشت حتی در سطح خوراکی‌ها وجود نداشته باشد نان‌آور خانواده مدام درگیر شرمندگی است. قطعا سرپرست‌های خانوار نباید شرمنده باشند بلکه عاملین این شرایط باید شرمنده مردم باشند.
رمزگشایی از مواضع گروسی چندان دشوار به نظر نمی‌رسد. او در آستانه سفر خود به ایران درصدد است به‌صورت همزمان سیگنال‌های متنی و فرامتنی بازدارنده‌ای را علیه کشورمان مخابره کند. این رویکرد گروسی ناظر بر نگاه غیرحقوقی وی در قبال پرونده هسته‌ای ایران و موارد ادعایی مطروحه «در گزارش‌های مربوط به اماکن سه‌گانه» است.
اکنون این واقعیت ملموس در جامعه را نمی‌شود انکار کرد که از مسیر تعاریف، «اصلاح‌طلبی‌» و «اصول‌گرایی» عبور کرده‌ایم، زیرا کشور دچار «فساد» فراگیر شده است. مردم مدام شاهد ضعف‌های مدیریت کلان در کشور هستند و لاجرم به‌ هم‌‌ ریختگی نسبت معقول رابطه «دولت ـ ملت»، اصلی‌ترین بحران کنونی است.
در روز دهم بهمن همزمان با غروب خورشید موبدان در لباس مخصوص سرتاپا سفید، و مشعل به دست، در حالی که نوای دف و دایره که به وسیله‌ی دختران مدارس زرتشتی آن دیار که کریمانش می‌نامند، نواخته می‌شود آنان را همراهی می‌کند، برای روشن کردن آتش با آرامی و هماهنگی بی‌نظیری حرکت می‌نمایند.
هند نه فقط در دیپلماسی چند جانبه، بلکه در عرصه اقتصادی، کنشگری در خور اعتنا است. از نظر تکنولوژیک و مخصوصاً در حوزه‌های تکنولوژی‌های نوین، هند، یکی از پیشتازان است. هند تبدیل به یکی از جذاب‌ترین کانون‌های سرمایه‌گذاری شده و فقط در حوزه‌های تکنولوژی‌های نوین رقم ۶۰ میلیارد دلار در طی یک سال را جذب کرده است.
دشمنی که در سال 57 مدعی بود که کار جمهوری اسلامی نهایتا در 6 ماه نخست، تمام است و در ماه‌های گذشته نیز مدعی بود که جمهوری اسلامی بهمن 1401 را نمی‌بیند، حالا به جایی رسیده که برای یک ترقه‌بازی در گوشه‌ای از ایران، اینچنین دست‌و پا می‌زند تا آن را به‌عنوان موفقیت بزرگ، فاکتور کند.

شرکت 47 کشور جهان با محوریت آمریکا و 260 شبکه ماهواره‌ای برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی در حوادث اخیر و عبور هوشمندانه ملت ایران از بحران جنگ ترکیبی نشان داد که ایران از قوام و پایداری بسیار بالایی برای عبور از بحران‌های نفس‌گیر برخوردار است.
کی از بخش‌های سخت کار میان ایران و آژانس این است که درخواست های آژانس برای همکاری ایران در این موارد در چارچوب پروتکل الحاقی و حتی فراتر از آن است در حالی که ایران در پاسخ به اجرا نشدن تعهدات برجامی طرف‌های مقابل، این همکاری‌ها را قطع کرده است.
کشیدن بهزیستی و مدیران آن به چالشهای سیاسی معمول لطمات تاریخی بر جامعه وارد خواهد نمود که اندکی دیگر قابل جبران نخواهد بود. ریاست سازمان بهزیستی با تشکیل اتاق فکرهای در محورهای یادشده با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها اقدامات علمی را به بوته تجربه برکشند.
تهاتر خدمات دستگاه‌های دولتی با فروش نفت یکی از اقداماتی است که دولت سیزدهم تلاش دارد تا از طریق آن بخشی از کسری بودجه خود را جبران کرده و از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی را وارد فاز خرید و فروش نفت نماید؛ اقدامی که کاربردی نیست، بلکه بخش زیادی از دولت و زیرمجموعه‌های آن را وارد بازار غیرتخصصی خود می‌کند.