یادداشت‌ها

حال اکنون جا ندارد هزاران بار این فراز از سخنان رهبری را بازنشر داد؟ که فرمودند «باز هم آنها اشتباه کردند. خیال می‌کردند ملت ایران با آنها همراهی خواهد کرد، در حالی که اشتباه کردند و کسی به آنها اعتنایی نکرد»!، و آیا جا ندارد سران فتنه هم با دیدن مردم همیشه در صحنه یوم الله ۲۲ بهمن، دست از فریبکاری و نفاق بردارند، و برخی خواص سیاسی - رسانه‌ای نیز البته اگر صدای ملت را شنیدند، شکر نظام و رهبری را کنند؟!، درغیر این‌صورت باید منتظر عذاب شدیدی باشند، چراکه این وعده و هشدار خداوند است که«لَئِن شَکَرتُم لَاَزِیدَنکُم و لَئِن کَفَرتُم انَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ»!. 

این جهان، جهان تغییرات است نه تقدیر و زمان ما محدود است. لذا نباید آن را با تقلید از زندگی دیگران هدر دهیم. هیچ چیز شما را زندانی نمی‌کند مگر افکارتان پس بیاییم تغییر کنیم تا بهتر زندگی کنیم.
افسرده‌ حالی پیش روان‌شناس‌نمایی رفت و‌ گفت: «حالم خوب نیست»؛ پرسید: «چه چیز حالت را خوب می‌کند؟»؛ گفت : «خواب». در جواب برآمد که : «خُب! بیشتر بخواب »!
آنچه که برای مردم ما از زلزله ترکیه اهمیت دارد، عبرتی است که مسئولان ایران از رفتار حاکمیتی ترکیه با زلزله باید بگیرند. زیرا ایران هم همانند ترکیه روی نواری از ناحیه زلزله خیز جهان با هزاران گسل فعال و نیمه فعال مستقر شده که هر لحظه مستعد بروز یک زمین لرزه سنگین یا سایر سوانح طبیعی است.
کارمندان دولت بر آمده از تلاش سازمان‌های مختلف اداری و استخدامی هستند و سازمان امور استخدامی و نهادهای ناظر باید به این رویه‌ها واکنش مکفی نشان دهند زیرا در این صورت افراد دارای تجربه که هزینه زیادی هم برای تجربه اندوزی آنها صورت گرفته؛ کنار گذاشته شده و افرادی جایگرین آنها می‌شوند که از تجربه کافی برخوردار نیستند و هزینه‌های زیادی باید برای تجربه اندوزی آنها صورت گیرد.
انتظار می‌رفت رتبه‌ بندی فرهنگیان با اجرای بهنگامش، علاوه بر ارتقای جایگاه معلم و کیفیت بخشی به امر آموزش‌ و پرورش، باعث اعتماد آفرینی در بین فرهنگیان شود؛ ولی با کمال تأسف، پس‌ از انبوه وعده‌های رنگین، حال آن شهد در کام‌ها شرنگ می‌شود.
حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: آقای روحانی رئیس‌جمهور سابق کشورمان گفته‌اند «‌کشورهای ۱+۵ در اسفند ۹۹، حتی شروط ما برای رفع برخی تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم پذیرفته بودند اما مصوبه مجلس جلوی [احیای برجام] را گرفت‌»!

اعلام موضوع «استفاده از منابع مولد‌سازی در تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی» نشان می‌دهد تصمیمی است گرفته و ابلاغ شده مبنی بر اینکه منابع مازاد بر احتیاج دولتی به اشخاصی که لیاقت بهره‌برداری «بهینه» دارند واگذار شود که مایه تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم بشوند.
هیچ کس نمی‌داند از میان سه مدعی تا بن‌دندان مسلح کدام تیم مردن را از یاد خواهد برد و کدام سکاندار با چتری در انتهای خیابان سراغ رستگاری را خواهد گرفت و به جمعیتی انبوه شادباش خواهد گفت.
می‌توان با زلزله با توسل به تدبیر همزیستی داشت و با آن کنار آمد و با صرف اندکی از هزینه و خسارت احتمالی وقوع زلزله در ایجاد زیرساخت‌های مناسب و انجام اصول مهندسی در ساخت سازه‌ها و افزایش مقاومت و نظارت دقیق و قاطع و بدون مسامحه در این زمینه از خسارات چندین و چند برابری بعدی جلوگیری کرد و جان انسان‌های زیادی را نجات داد.
مردم ایران بدون تردید به واسطه تربیت دینی که حضرت امام خمینی(سلام‌الله‌علیه) به آنان داده بود، دریافتند مهم‌‌‌ترین سرمایه آنان در معرض تاراج قرار گرفته و اگر به صحنه نیایند عزت آنان در همه ابعاد لگدمال می‌شود و دیگر جای مسامحه نیست و در واقع تظاهرات عظیم چهل‌ و چهارمین 22 بهمن عرصه دفاع قاطع از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.
واقعیت امر بر آن است که اخراج اساتید بنام و مجربی از دانشگاه‌های کشور منجر به آن خواهد شد تا دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور از حضور اساتید نخبه، مجرب، باتجربه و توانا خالی شود و طی چند سال شاهد پایین آمدن وزنه علمی کشور در دانشگاه‌ها باشیم.
اکنون در چهل‌ و پنجمین بهار انقلاب اسلامی، ملت عزیز ایران، استوارتر و راسخ‌تر از گذشته در برابر تند باد تبلیغات دشمن و دنباله‌های داخلی آن خواهد ایستاد. «باش تا صبح دولتت بدمد؛ کاین هنوز از نتایج سحر است.»
هم اردوغان و هم اسد ضربه سختی از وقوع زلزله هولناک در کشورشان خورده‌اند. طرح آمریکا و اسرائیل در راستای سقوط حاکمیت این هر دو کشور کلید خورده است. به طوری که برخی آینده سیاسی هر دو دولت اردوغان در ترکیه و اسد در سوریه را در هاله‌ای از ابهام و شکست ترسیم و تبلیغ می‌کنند.
تنها راه حضور مردم و نخبگان در عرصه‌های گوناگون حاکمیت قانون است.
کارشناسان و متخصصان سیاسی و امنیتی و اقتصادی این دیدارها را در راستای سیاست فشار حداکثری واشنگتن بر تهران ارزیابی می‌کنند درحالی‌که کشورهای قطر و امارات و عربستان و بحرین و کویت درصدد تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران هستند عراق اینک به عنوان بازیگر فعال منطقه‌ای آمریکا در فکر راضی نگه داشتن سیاستمداران کاخ سفید است.
مردم حاضرند برای کشور، سرزمین و باورهایشان هرگونه هزینه‌ای را پرداخت کنند. مردم چون هوشمند هستند سعی می‌کنند پشت حمایت از کشور‌، آرمان‌ها باورهایشان را خالی نکنند.