نشست‌ها

​نشست دوم «جشن واژه» دیدار با اهل قلم در غرفه بانک صادرات ایران، میزبان حامد عسکری، نویسنده، شاعر، غزل‌سرا و ترانه‌سرا و دوستداران شعر و ادبیات فارسی در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.
رییس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت تکمیل و راه‌اندازی سامانه جامع تجارت و کارکرد این سامانه در شفاف‌سازی چرخه صادرات و واردات گفت: در صورت تحقق کامل آن، بخشی از منافذ فسازا، معایب و آسیب‌ها در فرایندهای زنجیره تجارت و مدیریت زنجیره توزیع کالا رفع خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در خصوص بانک سرمایه پرونده‌های متعددی تشکیل شد و برخی منتهی به صدور حکم قطعی و اعلام شدند. اخیرا پرونده منتهی به صدور حکم قطعی شده و کسانی که تحت تعقیب اند مجموعا به ۱۷۰ سال محکوم شدند.
از سوی مرکز مدیریت ریسک بیمه مرکزی اعلام شد:

آغاز نشست های مجازی در حوزه بین الملل

نشست مجازی با حضور مدیران ارشد و حوزه های مختلف آموزشی و اداری مؤسسه بیمه مالزی و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف هماهنگی برای همکاری‌های مشترک آتی برگزار شد.
وزیر کار از تشکیل ستادی فرادستگاهی برای اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی در این وزارتخانه خبر داد.
در نشست توسعه زیر ساخت های هسته ای پیش نویس‌های طرح توسعه زیرساخت‌های هسته‌ای ملی کشورهای همسود برای اجرای امن فناوری‌های هسته‌ای صلح آمیز بررسی شد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خبر از صادرات سه میلیارد دلاری واحدهای فعال داد و گفت: یکی از توافقنامه های بلند مدت ایران با چین ایجاد شهرک صنعتی مشترک بود که هدفمان این است که بخش خصوصی به میدان بیاد.
با تشکیل کارگروه مشترک بانک مرکزی و وزارت صمت:

سیاست‌های ارزی و تجاری کشور هماهنگ می شوند

کارگروه مشترک و عملیاتی وزارت صمت و بانک مرکزی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور و هدایت ارز حاصل از صادرات به سمت چرخه تجاری و تولیدی کشور تشکیل شد.
نشست «دگرخند» با موضوع طنز مطبوعاتی، مطبوعات طنز و ماهنامه سه‌نقطه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: امسال نیز همانند سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی به دلیل همه گیری ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، بدون حضور جمعیت و به شکل مجازی برگزار می شود.
رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در این لایحه نگرانی هایی وجود دارد. برخی نمایندگان در مجلس دارند ساز مخالف می‌زنند و دست اندازی می‌کنند. برخی نمایندگان‌ باید تفکر خودشان را تغییر دهند.