سبک زندگی

بسته پیشنهادی سبک زندگی شما را با تمام زوایای خانه داری آشنا می کند.

اغلب برایمان پیش آمده که خودمان را سختی انداخته‌ایم تا انتظارات دیگران را برآورده کنیم. ما در «بایدها» و «حتما»هایی که جامعه به ما تحمیل می‌کند گیر افتاده‌ایم و اغلب فراموشی می‌کنیم که چیزهایی هستند که ما فقط به خودمان مدیون هستیم نه هیچ‌کس دیگری.
آیا تا به حال برای بهتر شدن روحیه خود خرید کرده اید؟ خرید تراپی ممکن است در کوتاه‌مدت کار کند، اما اگر به عادت تبدیل شود، می‌تواند منجر به اعتیاد شود.
بررسی چگونگی مواجهه با بالا رفتن سن والدین

چگونه با دغدغه‌های افزایش سن پدر و مادر کنار بیاییم

گذر زمان و بالا رفتن سن، دغدغه‌های زیادی به همراه دارد که یکی از آن‌ها بالا رفتن سن والدین است که گاهی برای بعضی فرزندان به نوعی فوبیا و ترس تبدیل می‌شود که حتی مانع ازبرخورداری آرامش آن‌ها خواهد شد. اما گذر زمان و مواجهه با پیری واقعیتی است که باید آن را پذیرفت وبه نوعی با آن کنار آمد.
اگر آداب غذا خوردن را سر میز و سفره بدانیم و اصول درستی داشته باشیم، فرد محترم و باادبی به نظر خواهیم رسید و معاشرت‌هایمان لذت‌بخش‌تر خواهند شد چرا که نحوه غذا خوردن ما در مهمانی ها و مجالس رسمی می تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی اطرافیان داشته باشد.

اما اگر کسی پوست چرب داشته باشد یا اگر ترکیبات آرایشی زیادی را روی صورتش قرار داده باشد، به احتمال زیاد باید بیشتر از 60 ثانیه برای شستن پوست صورتش وقت بگذارد.
بسیاری از افراد اغلب پاها و دستان سردی دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این سردی ممکن است یک ویژگی ارثی باشد. هنگامی که دمای مرکزی بدن کاهش می‌یابد، رگ‌های خونی کوچک در دست‌ها و پاها منقبض می‌شوند.
وقتی سخن از زندگی به غنی‌ترین و کامل‌ترین شکل ممکن می‌شود، بعید است که نام آلبرت اینشتین نخستین نامی باشد که برای یادگیری درباره زندگی به ذهن متبادر شود. هر چه باشد او که به عنوان بزرگ‌ترین و باهوش‌ترین فیزیکدان زمان خود یا شاید تمام زمان‌ها شناخته می‌شود، در زمینه زندگی شهرت خوبی نداشت.
فصل زمستان از راه رسیده و موارد ابتلا به بیماری‌های ویروسی چون سرماخوردگی و آنفلوآنزا رو به افزایش است. بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا، واکسن بزنیم اما برخی هم به راهکارهای دیگر برای درمان این بیماری‌های فصلی روی می‌آورند.
قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است یک محرک طبیعی که ممکن است عملکرد شناختی، تمرکز و هوشیاری را افزایش دهد. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم قهوه ممکن است با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها، بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر مرتبط باشد.
استرس‌ و ناراحتی‌های روحی، بی‌خوابی و خستگی مفرط، فعالیت زیاد، رنج و مشقت، بی‌غذایی یا خوردن غذاهایی که عملا هضم نمی‌شوند یا غذاهای شور، ترش و تند باعث فنا و از بین رفتن رطوبت در بدن می‌شوند.
برای رختخواب این واقعا به عواملی مانند حمام یا دوش گرفتن درست پیش از رفتن به رختخواب بستگی دارد یا این که پس از یک روز طولانی با بدن عرق کرده به رختخواب رفته و صبح دوش گرفته باشید. در مورد دوم باید ملحفه‌های خود را به صورت مرتب‌تر و در بازه‌های زمانی کوتاه تری بشوئید. به عنوان یک قاعده کلی یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار می‌تواند بازه زمانی خوبی باشد.
حس خواب‌آلودگی و خستگی در محیط کار اتفاقی شایع برای تمامی ساعات کاری بوده و به‌ویژه برای افرادی که در ساعات بعد از ظهر و شیفت‌های شبانه به کار می‌پردازند، حسی آزاردهنده و متداول است. برای رفع این احساس روش‌های مناسبی وجود دارد.
این تصور اشتباه است. برخی مردم تصور می‌کنند که، چون هوای بیرون سرد است، پس سرما می‌خوریم. اما دمای هوا واقعا باعث نمی‌شود که بیشتر یا کمتر بیمار شویم. آنچه اتفاق می‌افتد این است که در ماه‌های سرد سال بیشتر احتمال دارد در فضای بسته بمانیم و بنابراین، بیشتر احتمال دارد بیماری‌های ویروسی از اطرافیان به ما سرایت کند.
یک پزشک متخصص پوست و مو در خصوص علل افزایش شپش موی سر در جهان صحبت کرد و راه‌های انتقال آن را عنوان کرد.
گیاهانی مانند آلوئه‌ورا ، چای سبز و گل گاوزبان دارای خواص ضدالتهابی و آرام‌بخشی هستند. استفاده از این گیاهان می‌تواند به کاهش خارش بدن و التهابات پوست کمک نماید.
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می‌کنند کمتر احتمال دارد دچار بی خوابی شوند.
برای احساس شادی بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم کمی از دغدغه‌های زندگی فاصله بگیرید و بخواهید تا شادی به سراغتان بیاید. در آن صورت خواهید دید که برخلاف تصور حتی کوچک‌ترین اتفاقات زندگی نیز می‌توانند موجب شادی‌تان شوند.