سبک زندگی

بسته پیشنهادی سبک زندگی شما را با تمام زوایای خانه داری آشنا می کند.

حکایت رمال‌ها و فالگیران، با تمام اعجابشان، عجیب‌تر از آن نیست که در همین روزگار ما زنان و مردانی پیدا می‌شوند که آینده خود یا حل مشکلاتشان را در ته فنجان قهوه و چای یا در لابلای چند کارت جست‌و‌جو می‌کنند.
اسباب بازی جایگاه ویژه ای در زندگی هر کودکی دارد و اغلب با رنگ های زنده و طرح های بازیگوش خود شادی و هیجان را به ارمغان می آورند. با این حال، اهمیت آنها بسیار فراتر از سرگرمی صرف است. اسباب‌ بازی‌ها نقش اساسی در رشد کودکان دارند و رشد عاطفی، شناختی، اجتماعی و فیزیکی آن‌ها را شکل می‌دهند.
اگر شما هم نوجوانی در خانه دارید، به احتمال زیاد متوجه شده اید که آنان در مقطعی خاص با مشکلات رایجی روبرو می شوند که عمدتاً هم در این مرحله از زندگی شان ظاهر می شوند. آگاهی از این مشکلات و نحوه مواجه والدین با آنها می تواند در رفع این مشکلات بسیار کارساز باشد.
امروزه گوشی‌های هوشمند به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده‌ و اطلاعات زیاد شخصی، مالی و حرفه‌ای را در خود جای داده‌اند. به همین دلیل، امنیت گوشی‌های هوشمند اهمیت زیادی دارد.
در فصول گرم سال، سیستم‌های سرمایشی نقش پررنگی را در سبک زندگی شهروندان ایفا می‌کنند. اما استفاده مداوم از این سیستم‌ها علاوه بر تأثیر بر هزینه برق، سلامت خانواده و به‌ویژه کودکان را هم متأثر خواهد کرد.
ظهور رسانه‌های اجتماعی برای افرادی که عاشق به اشتراک گذاشتن تصاویر، فیلم و تکه‌هایی از زندگی روزمره خود با دوستان و خانواده هستند، رویایی بود که به واقعیت پیوست. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که صرف زمان بیش از حد در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به دیدن کابوس‌های آزاردهنده منجر شود.
اگر خود را در میانه یک مشاجره احساسی با شریک زندگی تان می‌بینید یا احساس می‌کنید که در یک رابطه گرفتار شده اید چندین عامل در این باره تاثیر گذار بوده اند.

استرس پاسخ طبیعی و فیزیولوژیک بدن انسان به محرک‌های خطرناک و موقعیت‌های چالش‌برانگیز است که سیستم عصبی و سیستم هورمونی بدن انجام می‌دهند.

نوشتن با دست حافظه را تقویت و یک پایه قوی و محکم برای خواندن، نوشتن و درک مفاهیم ایجاد می‌کند. رامش بالاسوبرامانیام، متخصص عصب‌‌شناسی از دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: «در واقع در تجربه فرایند عینی نوشتن با دست اتفاق‌های مهمی رخ می‌دهد. و مزیت‌های شناختی زیادی دارد.»
پیدا کردن عینک آفتابی مناسب فقط مختص تابستان نیست. عینک‌ آفتابی از چشم‌ها در برابر اشعه‌‌های مضر «یو‌وی‌ بی» (UVB) و «یو‌وی‌ ای» (UVA) که از خورشید ساطع می‌شوند، محافظت می‌کند. البته همه عینک‌های آفتابی این قابلیت حفاظتی را ندارند، بنابراین در انتخاب آن‌ها باید دقیق و هوشیار بود.
پیاده روی می‌تواند در کاهش وزن تاثیر داشته و فواید سلامتی بسیاری را به همراه داشته باشد. با این حال، بسیاری از مردم در مقایسه با سایر اشکال ورزش، ممکن است پیاده روی را برای کاهش وزن موثر ندانند.
عواملی مانند استرس، افزایش سن، خواب ناکافی یا سبک زندگی ناسالم می‌توانند عملکرد مغز را تضعیف کنند و تاثیر قابل توجهی بر عملکرد شناختی ما داشته باشند اما با یک سری تمرین‌های مستمر می‌توان توانایی و کارکردهای مغز را افزایش داد.