علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

به اعتقاد محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی،به لحاظ زمین شناسی، امکان وقوع آتشفشان در دریای خزر در شرایط کنونی وجود ندارد و وقوع انفجار در ساعات پایانی روز یکشنبه در این حوضه آبریز به گل فشان‌های(Mudvolcano) متعددی مرتبط است که در بستر دریای خزر وجود دارند.

یک ربات جدید قادر است آهسته و پیوسته و به شکل مستقیم، بطری‌های پلاستیکی را آماده بازیافت کند و به نجات جهان از شر پلاستیک‌ها کمک کند.
خورشید روز شنبه به طور غیرمنتظره‌ای شراره‌ای از خود بیرون داد که بزرگترین شراره از نوع خود از سال ۲۰۱۷ تاکنون است.

ناسا در عکس روز خود سونامی یک ابرسیاه‌چاله را به تصویر کشیده که امتیاز این تصویر را به نام "نیما آبکنار" تصویرگر ایرانی دانشگاه "نوادا لاس وگاس" ثبت کرده است.
گروهی از محققان "دانشگاه آلاباما در هانتسویل"(UAH) در مطالعه اخیرشان موفق به کشف ابری تنها و بزرگ‌تر از کهکشان راه شیری در یک منطقه ناشناخته برای کهکشان‌ها شده‌اند.

بانوانی که نمی‌توانند به نوزاد خود شیر دهند، برای تغذیه وی از شیرخشک استفاده می‌کنند. اما این نوع از شیر فاقد پادتن‌های موجود در شیر مادر است و نمی‌تواند تمام فواید شیر مادر را ارائه کند.
یک ربات جدید قادر است آهسته و پیوسته و به شکل مستقیم، بطری‌های پلاستیکی را آماده بازیافت کند و به نجات جهان از شر پلاستیک‌ها کمک کند.

صندوق نوآوری و شکوفایی همزمان با هفته هوش مصنوعی اقدام به برگزاری سلسله رویدادهای استارت‌آپی کرده است که این رویدادها با همکاری مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی برگزار خواهد شد و هدف آن هم‌رسانی بین استارت‌آپ‌ها و طرح‌های نوآورانه با سرمایه‌گذاران و شتابدهنده‌های اکوسیستم کارآفرینی کشور است.
دستگاهی جالب و عجیب موسوم به "DentalSlim" به معنای واقعی کلمه دهان افراد را برای کاهش وزن و غذا نخوردن قفل می‌کند.