چین سه ماهواره به فضا پرتاب کرد

چین سه ماهواره سنجش از دور را به فضا پرتاب کرد.
تصویر چین سه ماهواره به فضا پرتاب کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، چین موشک حامل CERES-۱ Y۳ را روز گذشته از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی این کشور پرتاب کرد. این موشک دو ماهواره Jingtai ۱ و یک ماهواره East Sea ۱ را به مدار برنامه ریزی شده فرستاد.

به گزارش cgtn، دو ماهواره برای فعالیت‌های سنجش از راه دور تجاری به فضا ارسال شده اند و ماهواره سوم هم برای تأیید فناوری سنجش از دور چند حالته دوربین پلاریزه استفاده خواهد شد.

این پرتاب سومین ماموریت پروازی سری راکت‌های CERES-۱ بود. این شرکت گفت که این پرتابگر نرخ پرتاب موفقیت‌آمیز ۱۰۰ درصدی را حفظ کرده و رکورد جدیدی را برای توسعه موشک‌های خصوصی چین به ثبت رسانده است. همچنین نشان می‌دهد که CERES-۱ به طور فزاینده‌ای پیشرفت داشته و در مرحله جدید پرتاب‌های تجاری در مقیاس بزرگ پیشرو است.

موشک CERES-۱ یک پرتاب کوچک چهار مرحله‌ای است که به طور مستقل توسط شرکت هوافضای گالاتیک انرژی توسعه یافته است. قطر این موشک ۱.۴ متر، طول آن حدود ۲۰ متر بوده و حدود ۳۳ تن وزن دارد.

به منظور پاسخگویی بهتر به نیاز‌های ماهواره‌های تجاری برای ظرفیت حمل و فضا، موشک CERES-۱ دارای توانایی بیشتری در سیستم قدرت کنترل موقعیت پرواز و مدار است. قطر نسخه ارتقا یافته این موشک به ۱.۶ متر افزایش پیدا کرده و طول آن به ۵.۲ متر رسیده که فضای بارگیری را بیشتر میسر کرده است.

409983