ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه فضایی اتفاقات خوبی در کشور در این دولت افتاده است، اظهار کرد: در ابتدای راه هستیم و هنوز تا ۵۰۰ کیلومتری می‌توانیم ماهواره زیر ۵۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهیم و انشاءالله در دو سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند ۱۰۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهد و تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلوگرم خواهیم رسید.

مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌نویس طرحی با عنوان مسئولیت تأیید‌کنندگان در تبلیغات بازرگانی فضای مجازی را ارائه کرده است.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: فهرست خبرنگاران خدمت دوستان وزارت ارتباطات فرستاده شده و قرار است، از طریق سامانه‌ای که امروز اعلام شده و فهرستی که ما فرستاده‌ایم، تطبیق دهند.
طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبرنگاران برای دریافت بسته اینترنت باید به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند.

شرکت ارتباطات سیار ایران نوزدهم مردادماه با «برقراری ارتباطات سیار» گره خورده است؛ از این جهت که عرضه نخستین سیمکارت در ایران، با واگذاری 4 سیمکارت به نهاد ریاست جمهوری انجام شد.

طرح انتخاب رشته «قطب‌نما» ویژه مدال‌آوران المپیادی کشور، به همت آکادمی همراه اول و متفاوت با انتخاب رشته‌های رایج در تابستان ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.
واتس‌اپ طی خبری اعلام کرد که کاربران حالا می‌توانند حتی پس از دو روز امکان حذف پیام‌های قبلی خود را داشته باشند.
در دنیای فناوری، نام‌های زیادی که بزرگتر از سامسونگ باشند، وجود ندارند. این غول فناوری محصولات متنوعی از تلفن‌های هوشمند گرفته تا یخچال، تولید می‌کند اما نام سامسونگ از کجا آمده است و آیا معنای خاصی دارد؟
محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به پیشنهادی که در دوران وزارتش دریافت کرده بود در توئیتی نوشت: به نظر می رسد که دنبال ساخت USB ملی هم بروند، اما جای شکل مستطیلی درگاه اتصال، آن را سه ضلعی و مثلثی در بیاورند.