ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

آیفون ۱۴ طبق اعلام گمرک فرودگاه امام خمینی در سامانه گمرک ثبت نمی شود.
تعدادی از مشتریان اینترنت شرکت مخابرات با نمایش تصویر سرویس اینترنت ثبت نامی شرکت مخابرات در شبکه توییتر، به کاهش سرعت شبانه این سرویس انتقاد داشته و خواستار پیگیری این موضوع شدند.
«لنز» گوگل می‌تواند از روی عکس‌های اسکن شده، حشرات و گیاهان را شناسایی کند و درباره آن‌ها اطلاعات بدهد. این لنز همچنین قابلیت ترجمه متون خارجی را نیز دارد.
مدیر واتساپ اعتقاد دارد که تلگرام امنیت ندارد. او برای اثبات ادعای خود، به مقاله‌ای جنجالی با محوریت دسترسی مقام‌های روسیه به چت‌های تلگرام اشاره کرد.
عامل هوش مصنوعی برای نخستین بار یک جت جنگی تاکتیکی آموزشی را تا ۱۷ ساعت به پرواز درآورد.
جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات از آخرین وضعیت عملکرد اپراتورهای ثابت و سیار ارتباطی کشور برای فصل پاییز سال ۱۴۰۱ گویای آن است که همراه اول در شاخص‌های متعدد کیفی و کمی علاوه بر خدمات مکالمه توانست همچنان اپراتور اول اینترنت کشور باقی بماند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تازگی گزارشی از شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر کرده است. در این گزارش، آمارهای قابل تاملی در خصوص بخش‌های حوزه ارتباطات ثابت و سیار منتشر شده که شاید یکی از باارزش‌ترین آمارها در خصوص طرح رومینگ ملی و تعداد مشترکین روم شده در شبکه اپراتور است.