ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

گوگل در پستی در وبلاگ توسعه‌دهندگان اندروید می‌گوید مشغول همکاری با تولیدکنندگان سخت‌افزارهاست تا از پیاده‌سازی یکپارچه و پایدار API‌های پس‌زمینه در اندروید ۱۴ مطمئن شود. سامسونگ اولین شرکتی است که دست به دست گوگل داده تا این مشکل را در One UI ۶.۰ برطرف کند. این نسخه از رابط کاربری کره‌ای‌ها در دنباله سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه فیبر نوری همه جور برای آینده و روبه جلو است و کشور را برای سه و چهار دهه آینده بیمه می کند اما کار بسیار سختی است و باید همه کوچه‌ها و خیابانها کنده شود و بنابراین همه باید برای پیشبرد آن دست به دست یکدیگر دهند.
همراه اول با حضور در نمایشگاه اینوتکس 2023 آخرین دستاوردهای فناورانه خود را در حوزه های جدید و پرطرفدار متاورس و انیمیشن به نمایش می گذارد.
اگر به سایت‌هایی که در آن‌ها حساب کاربری دارید وارد ‌شوید، معمولا از شما برای ذخیره کردن یا نکردن رمز عبورتان سوال می‌کنند تا ورود شما برای بار دوم و بدون وارد کردن رمز عبور آسان‌تر شود؛ اما یکی از راه‌های حفظ امنیت خصوصا در اماکن عمومی، ذخیره نکردن این کلمات عبور است. بنابراین بهتر است تا حد ممکن کلمه‌های عبور ذخیره نشود.
جو بایدن در میان ۱.۹ میلیون کاربری است که در لیست انتظار برای ورود به شبکه اجتماعی جدید بلو اسکای (Bluesky) هستند اما فعلا هیچ سیگنالی از این که رئیس جمهور آمریکا به زودی به این پلتفرم وارد می‌شود، وجود ندارد.
طی سفر هفته گذشته رئیس جمهوری و هیأت همراه به سوریه همکاری‌هایی در زمینه‌های گوناگون بین دو کشور انجام شد که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم همکاری‌ها و توافقاتی صورت گرفته که مهمترین آن، ارائه خدمات فضایی و نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی سوریه اعلام شده است.
به‌زودی از فعالیت شرکت‌های فاقد مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه پیامک انبوه با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جلوگیری می‌شود.