ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات از آخرین وضعیت عملکرد اپراتورهای ثابت و سیار ارتباطی کشور برای فصل پاییز سال ۱۴۰۱ گویای آن است که همراه اول در شاخص‌های متعدد کیفی و کمی علاوه بر خدمات مکالمه توانست همچنان اپراتور اول اینترنت کشور باقی بماند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تازگی گزارشی از شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر کرده است. در این گزارش، آمارهای قابل تاملی در خصوص بخش‌های حوزه ارتباطات ثابت و سیار منتشر شده که شاید یکی از باارزش‌ترین آمارها در خصوص طرح رومینگ ملی و تعداد مشترکین روم شده در شبکه اپراتور است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امکان برقراری تماس صوتی و تصویری باکیفیت از طریق پلتفرم‌های داخلی با خارج از کشور فراهم است، گفت: با گذشت یک سال از آغاز پروژه فیبرنوری ۲.۵ میلیون پوشش ایجاد شده و تا پایان دولت سیزدهم به ۲۰ میلیون پوشش می‌رسد.
وزیر ارتباطات توضیح داد؛

طبقاتی شدن اینترنت حقیقت دارد؟

وزیر ارتباطات بیان کرد: فراهم کردن دسترسی استادان به بعضی از سایت‌های فیلترشده به ما تکلیف شده است.

سنجاق کردن پیام‌ها، قابلیت خیلی مفیدی برای گروه‌های چت واتساپی است. این کمک می‌کند تمرکز روی سوژه مهمی در یک چت باقی بماند و با اضافه شدن پیام‌های جدید، این سوژه به‌دست فراموشی سپرده نشود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه پدرانی که در سراسر کشور در روز «پدر» صاحب فرزند شده‌اند، بسته هدیه یکصد گیگ اینترنت رایگان به عنوان هدیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت خواهند کرد.
در پی امتناع ویکی پدیا از حذف محتوای توهین آمیز به مقدسات، این دایره المعارف آنلاین در پاکستان فیلتر شد.
ایلان ماسک مالک توییتر که روزانه چندین توییت در این پلتفرم شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، با انتشار یک توییت بحث‌برانگیز دیگر بار دیگر جنجال ساز ظاهر شد.
تماس صوتی و تصویری در روبیکا، از روز پدر تا پایان بهمن ماه رایگان شد.