ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

ارتباطات که برای مدت‌های طولانی شکل متنی و پس از آن صوتی داشت با پیشرفت ‌سریع فناوری، برقراری ارتباط میان افراد را به سمت تماس‌های تصویری کشاند و امروزه کمتر کسی است که فناوری ۵G به گوشش نخورده و از ابزارهای ارتباطی با جدیدترین تکنولوژی استفاده نکرده باشد.
به گفته سه منبع آگاه، شرکت ال‌جی دیسپلی کره جنوبی از ابتدای سه ماهه دوم امسال عرضه پنل‌های تلویزیونی کیفیت بالا را برای سامسونگ الکترونیکس آغاز خواهد کرد.

با حکم مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و تأیید کمیته‌ تأیید صلاحیت رگولاتوری حسین ملازاده به مدیرعاملی شرکت خدمات ارتباطی رایتل منصوب و جانشین یاسر رضاخواه شد.
مدیر مخابرات استان تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد مصرف اینترنت داخلی به شکل قابل توجهی افزایش یافته است؛ به طور مثال در ۲۴ ساعت گذشته مصرف اینترنت داخلی ۱۸۰ گیگابیت بر ثانیه بوده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی، اتصال ۹۵ درصدی دستگاه‌های دولتی به پنجره ملی خدمات هوشمند، رشد ۴۰۰ تا ۹۰۰ درصدی کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های بومی و پرتاب موفق ماهواره‌های نور ۲ و خیام با امکان رصد زمین با تصاویر رنگی را از جمله مهمترین اقدامات این وزارتخانه در ۲۰ ماه اخیر برشمرد.
وزیر ارتباطات در تازه‌ترین اظهارات خود درباره افزایش تعرفه اظهار کرده است که این موضوع در حال بررسی است چرا که به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، پیشنهادهایی از سوی اپراتورها مطرح شده که در صورت نیاز، اطلاع‌رسانی لازم دراین‌باره انجام خواهد شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه سفر دو روزه به استان‌های مازندران و گلستان ، از نحوه اجرای پروژه فیبر نوری اپراتور آسیاتک در شهر چالوس بازدید کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آروزی ما این است که پس از شهرها، فیبرنوری را به روستاها ببریم و پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها را به سرانجام برسانیم، گفت: تا پایان دولت سیزدهم، تمامی مدارس بر بستر شبکه ملی اطلاعات از طریق فناوری فیبرنوری به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.
چت‌بات بارد گوگل، رقیب چت‌بات متنی به نام "چت‌جی‌پی‌تی" محصول شرکت نوآفرین "اوپن‌ای‌آی" محسوب می‌شود که در کنار محبوبیت روزافزون خود به بحث‌ها و مناقشات حقوقی نیز دامن زده بود.