ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

زمانی که بالاخره توییتر تصمیم به افزودن دکمه ویرایش توییت‌ها به پلتفرم خود گرفت، این ویژگی تنها در اختیار کاربران توییتر بلو قرار گرفت. این قابلیت تا به امروز یک پنجره زمانی 30 دقیقه‌ای برای ویرایش توییت‌ها در اختیار کاربران قرار می‌داد، اما حالا این زمان به 60 دقیقه یا یک‌ساعت افزایش یافته است.
تنها یک ماه پیش سرویس جی میل متعلق به گوگل نسخه « تیک آبی» را ارائه کرد که مشابه تیک آبی توئیتر است و هم اکنون مشخص شده هکرها از آن سواستفاده می کنند.
پس از سال‌ها انتظار، اپل سرانجام امشب در رویدادی تاریخی از هدست واقعیت ترکیبی خود با نام «اپل ویژن پرو» (Apple Vision Pro) رونمایی کرد. این دستگاه انقلابی می‌تواند تغییری را در بازار ایجاد کند که آیفون در دنیای فناوری ایجاد کرده بود. اپل می‌گوید کاربران می‌توانند این دستگاه را با دستان، چشم‌ها و فرمان‌های صوتی خود کنترل کنند. کوپرتینویی‌ها می‌گویند هدست آن‌ها محتواهای دیجیتالی را با فضای پیرامون ما تلفیق می‌کند و از این فناوری با عنوان Spatial Computing یا «رایانش فضایی» نام می‌برند.
با توجه به پیشرفت چشمگیر و فزاینده هوش مصنوعی، برخی دانشمندان از احتمال انقراض بشر به دست این فناوری صحبت کرده‌اند اما برخی دیگر معتقدند که بیان چنین ترس‌هایی فقط یک روش تبلیغاتی برای جذب بودجه است و انسان‌ها باید به فکر مشکلات مهم‌تری باشند.
براساس آخرین گفته‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور نمی‌تواند کمکی کند و فناوری‌هایی وجود دارند که بتوان حتی درصورت قطع اینترنت هم ارتباط را برقرار کند.
واتس‌اپ به دلیل عدم حذف محتوای ممنوع از سوی یک دادگاه روسی، سه میلیون روبل (معادل ۳۷ هزار و ۸۰ دلار) جریمه شد که نخستین جریمه این پیام رسان برای چنین تخلفی در روسیه بود.
شرکت تولیدکننده قراردادی دیکسون تکنولوژیز اعلام کرد با بازوی هندی شرکت شیائومی برای تولید و صادرات تلفن همراه برای این شرکت چینی، همکاری می‌کند.
عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران از برقراری امکان فوق العاده تماس تصویری و صوتی، با کیفیت ویژه برای حجاج سرزمین وحی در سال 1402 در پیام‌رسان «بله» خبر داد.
وزیر دیجیتال فرانسه با تبیین نگرانی‌های این کشور از ارایه اطلاعات غلط به کاربران شبکه‌های اجتماعی، به توییتر هشدار داد که در صورت نقض قوانین اتحادیه اروپا، استفاده از آن ممنوع خواهد شد.