ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس و مالک پلتفرم شبکه اجتماعی توییتر از مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا خواسته بود که برای یک مبارزه با او وارد قفس شود که ظاهرا مورد پذیرش قرار گرفته است.

نخستین جلسه هم اندیشی فعالان بخش خصوصی در حوزه دستیار صوتی هوشمند با حضور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل پژوهشگاه ICT برگزار شد.
پیشرفت سریع هوش مصنوعی (AI) به طور قابل توجهی بر صنایع مختلف از جمله تولید تصویر تأثیر گذاشته است. MidJourney، روی یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی، به دلیل توانایی‌اش در ایجاد تصاویر واقعی از افراد بر اساس معیارهای خاص کشورها مورد توجه قرار گرفته است.
اگر قرار باشد با هوش مصنوعی کسی را دست انداخت چه کسی بهتر از تیم کوک مدیرعامل اپل که کمپانی تحت مدیریتش از بزرگترین پیشگامان عرصه فناوری است.
مایکروسافت اعلام کرد قطعی برخی از سرویس‌های این شرکت در نخستین روزهای ژوئن، نتیجه حمله سایبری بود اما هیچ شواهدی از به خطر افتادن یا دسترسی یافتن هکرها به اطلاعات مشتریان وجود ندارد.
برخلاف آنکه بسیاری افراد با مقایسه دلاری قیمت اینترنت ایران با دنیا، آن را ارزان می‌دانند، اما آمارهای سرف‌شارک چیز دیگری می‌گوید.
برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه چندی است که در حال گذراندن دوره آزمایشی خود است و به تازگی برخی کاربران ازدریافت پیامکی مبنی بر اعلام فعال شدن این سرویس بر روی سیم کارت تلفن همراه خود خبر می دهند.