ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه قابلیت اینترکانکشن تا حدود هفت ماه آینده در اروپا و برای همه سکوها و پلتفرم‌های جهانی اجباری می‌شود، گفت: ما این کار را برای اولین بار انجام دادیم و اکنون نیاز به تبلیغ و ترویج این موضوع جهت معرفی به مردم وجود دارد.
یک وکیل با استفاده از چت بات جی پی تی خلاصه حقوقی درباره یک پرونده ارائه کرده که مشخص شده این ابزار، محتوایی بی پایه و اساس را در اختیار وی قرار داده است.
در حوزه اینترنت سیاست فیلترینگ اینترنت موسوم به «طرح صیانت» که نوعی «خودتحریمی اینترنتی» محسوب می‌شود، فضا و فرصت را برای افراد و شرکت‌هایی باز کرده است که به فروش قانونی یا قانونی فیلترشکن به منظور دور زدن سیاست فیلترینگ بپردازند.
در حالی که سودجویان از راه‌های مختلف برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند، کلاهبرداری‌ از طریق لینک شخصی این روزها بیش از گذشته شایع شده‌ و به‌همین دلیل همواره توصیه می‌شود که کاربران در مواجهه با موارد مشکوک هوشیار باشند.
وزیر ارتباطات مالزی هشدار داد اگر فراهم کننده سرویس تلگرام همچنان دعوت این وزارتخانه برای گفت و گو و یافتن راه‌کاری در خصوص شکایتهای مربوط به امنیت کاربران در این اپلیکیشن را نادیده بگیرد، با اقدام روبرو خواهد شد.
مدیر ارشد امنیت بایننس هشدار داده که فناوری Deepfake که به دست کلاهبرداران رمزارزی برای دور زدن احراز هویت مشتری (KYC) در صرافی‌های رمزارزی مانند Binance استفاده می‌شود، پیشرفت زیادی کرده‌ است.
با پیگیری دولت سیزدهم برای گسترش سطح روابط با کشورهای همسایه و منطقه، اخیرا رئییس جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر مسئولان کشور به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کردند تا مقدمات توسعه روابط با این کشور فراهم شود.

شرکت تیک‌تاک علیه ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن ویدئویی چینی در مونتانا، از این ایالت آمریکایی شکایت کرد.
بیل گیتس پیش بینی کرد فناوری هوش مصنوعی در آینده می‌تواند رفتار کاربران را به طور اساسی تغییر دهد و باعث شود مردم هرگز نیازی به استفاده از یک موتور جست‌وجو یا استفاده از ابزارهای بهره‌وری خاص یا خرید از سایت آمازون نداشته باشند.