ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه چندی است که در حال گذراندن دوره آزمایشی خود است و به تازگی برخی کاربران ازدریافت پیامکی مبنی بر اعلام فعال شدن این سرویس بر روی سیم کارت تلفن همراه خود خبر می دهند.
گوگل از سوی رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا متهم شده است از شیوه‌های ضد رقابتی در کسب و کار تبلیغات دیجیتالی خود استفاده می کند و ممکن است مجبور شود بخشی از این کسب و کار را برای رفع نگرانی آنها، بفروشد.
به گفته رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، تامین ارز و افزایش عرضه و همچنین کاهش نرخ ارز، باعث کاهش شش تا هفت درصدی قیمت انواع لپ تاپ، تبلت و پرینتر در هفته‌های اخیر شده است.
شرکت سامسونگ الکترونیکس با هدف حفظ استعدادهایی که برای کار انعطاف پذیر به شکل روزافزون ارزش قائل هستند، به کارکنان خود یک روز جمعه در هر ماه مرخصی می‌دهد.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد؛

فراخوان دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن سیار ماهواره‌ای

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراخوان تنظیم قرارداد همکاری با منظومه‌های دارای پوشش ماهواره‌ای سیار را برای دارندگان پروانه‌های ارایه خدمات دسترسی ماهواره‌ای و UNSP منتشر کرد.
مالزی با هدف تقویت موقعیت خود به عنوان یک هاب دیتا و یک پایگاه زنجیره تامین بی‌طرف در بحبوحه تنش‌های رو به رشد میان آمریکا و چین، می‌خواهد مایکروسافت و گوگل را جذب کند.
نسخه دسکتاپ گوگل حالا موضوعاتی را به شما پیشنهاد می‌کند که مرتبط با جستجوی اولیه است و می‌تواند برای جستجوهای بعدی استفاده شود.
وزیر کشور درباره شرایط رفع فیلتر از پیام رسان‌های خارجی، گفت: از قبل نیز اعلام شد، دارندگان سکو‌ها باید تعهداتی را به دولت و وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات بدهند، هر زمانیکه این تعهدات داده شود، تصمیم‌گیری خواهد شد.
بر اساس اطلاعات تازه منتشر شده، نیمی از هک‌ها و سوءاستفاده‌های شکل‌گرفته در بازار کریپتو در ماه می، بلاکچین خاصی را هدف قرار داده‌اند.
به گفته برخی مقامات اتحادیه اروپا، این اتحادیه در حال بررسی یک ممنوعیت اجباری می‌باشد که در آن کشورهای عضو حق استفاده از تجهیزات گروه مخابراتی هوآوی چین را در شبکه‌های اینترنت نسل پنج (جی۵) خود ندارند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است که متوسط و اوج ترافیک داخلی شبکه ارتباطات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از دو برابر شده است.