ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در طول پاییز به دلیل توسعه در هسته شبکه کشور و برای نصب تجهیزات جدید، ممکن است در ساعت‌های نخستین بامداد، برخی لینک‌های ارتباطی شرکت زیرساخت به مدت محدود قطع شوند که عمدتا کاربران اثر آن را احساس نمی کنند.
نت بلاکس اعلام کرد بامداد امروز اینترنت ایران برای بار سوم در یک ماه اخیر دچار اختلال شد و به سطح ۸۲ درصد کاهش پیدا کرد.
وزیر ارتباطات اعلام کرد که با تلاش متخصصان ایرانی پیام‌رسان‌های بومی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده‌اند و با خدماتی که ارائه می‌دهند نسبت به یک سال گذشته، امروز ۵ تا ۷ برابر کاربر جذب کرده‌اند
پلیس فتا هشدار داد

یک کلیک تا خالی شدن حساب بانکی

معاون اجتماعی پلیس فتا به مردم هشدار داد که از طریق استور‌های مجاز داخلی مانند کافه بازار اقدام به نصب نرم‌افزار‌های بانکی کنند چرا که پلیس فتا روی این اپ‌استور‌ها نظارت کامل و دقیقی دارد.
وضعیت اینترنت جهان در آگوست 2023؛

سقوط 5 پله‌ای سرعت اینترنت ثابت و موبایل ایران

میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در شهریور، 31.33 مگابیت برثانیه (معادل 3.91 مگابایت بر ثانیه) و جایگاه آن در رتبه‌بندی کشورهایی با بیشترین میزان این شاخص رتبه 72 از 145 اعلام شده که نشان از سقوط 5 پله‌ای ایران می دهد.
صحبت کردن با حیواناتی مانند سگ‌ها، ارتباط با پرندگان و رمزگشایی صدای نهنگ‌ها در آینده امکان‌پذیر خواهدبود، زیرا برنامه‌های هوش مصنوعی در حال یادگیری ترجمه صحبت‌های حیوانات و ارتباط با موجودات مختلف هستند.


یک گروه هکری ادعا کرده که ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه وزارت علوم توسط آنان هک شده است.

اپل به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS ۱۷.۰.۲ را برای آیفون ۱۵ منتشر کرد تا باگ مربوط به انتقال داده از آیفون قدیمی به گوشی جدید را برطرف کند.
تمدید یا عدم تمدید پروانه مخابرات ایران چند ماهی است که به مهم‌ترین موضوع این شرکت تبدیل شده است و به تازگی مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در این زمینه گفته است به نظر می‌رسد که رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبهم و نامشخص است.
نشریه «اکونومیست» با توجه به سوابق تاریخی به بررسی این موضوع پرداخته است که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند دنیای علم را به مانند کاری که نیوتن با کشف جاذبه کرد، متحول ‌کند.
وجود اینترنت و خدمات آن به اندازه پول برای مردم تولید رفاه می‌کند. در حالی که در تولید ناخالص داخلی محاسبه نمی‌شود. برخی ارزیابی‌ها نشان داده که این محاسبات موجب افزایش ۶ درصدی در GDP می‌شود که رقم قابل توجهی است. به همین علت است که مردم حاضرند هزینه سنگین فیلترشکن را بدهند ولی دست از شبکه اجتماعی و اینترنت برندارند. فراموش نکنید که مردم برای ضدیت با حکومت یا علل سیاسی این هزینه را نمی‌دهند، نیازهای گوناگونی دارند که موجب رفاه آنان می‌شود.